Snell Variatorrem?

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Jag är också jävligt sugen. Hade ju vart otroligt underbart om nån ny tillverkare kunde smälla både BRP, carlisle och dom andra drakarna på fingrarna.. fan klart det blir köp.

Har redan ett bromsskydd från Snell och det är av bra kvalitet men det går ju inte att jämföra en aluminiumklump med en rem.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
De står att den är utprovad i remtillverkaren Dayco's testanläggning? Då är de ingen ny rem bara ännu en vers av Dayco. Men de spelar ju ingen roll för den är billig och kan va bra.
 

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.248
71
48
Övik
Väldigt sugen att prova en på min pro 850 också! Men skulle vara kul med nån form av recension innan man köper
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Lär ju inte vara något annat än en sledstore-brandad Dayco XTX rem så det är bara läsa på hur dom remmarna har fungerat.
Har tyvärr inte fått möjligheten att testa en sådan än, skulle dock va kul å prova för att se hur dom står sig mot ultimax xs som jag tycker ha fungerat bra de senaste åren.
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Jag testkörde och jämförde Dayco och ultimax xs i våras. Ultimax hade mer grepp och höll backen utan att slira, Dayco va mer lik original remmen fast snäppet bättre grepp fick lägga på ett gram för att inte övervarva(jämfört med ultimax) samt att den jollrade lite på backen innan jag viktade om. Däremot växlade dayco remmen snabbare, både backshift och upshift. Fördelen med att kunna ta av ett gram med ultimax väger nog lika mycke som det man vinner i växling, ja körde delrin brickor på sekundärfjäder vid testerna. Så till frågan, åker ja dayco eller ultimax i år...ja vet faktiskt inte men origina l rem blir de inte 😁
 
D

Deleted member 36046

Ska testa när behov finnes, om jag nångng behöver en ny rem :)
Kör min 840cc RMK 155 SKS bara med 800cc rem och funkar perfekt.
 

Galtmeister

Medlem
17 sept 2017
45
1
8
Smällde min snellrem under rem-inkörningen på sidewindern.. beställde den från sledstore, hoppas dom skickade fel rem annars var det katastrof då jag hann åka ca 3 mil led i lugnt och sakta tempo innan den fransade sig och ”kuggarna” på utsidan släppte.. riktigt dåligt.. 😱
 

surl

Aktiv medlem
31 jan 2015
81
9
8
Du ser nummret på remmen xtx ..... , kolla det mot Dayco, så ser du om du fått rätt.
Köpte också en reserv rem , som enlig SledS. skulle passa min skoter, bytte den då jag såg att numret inte stämde.
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
När jag kollar på sledatore och deras Snell xtx rem så står det att den passar på rmk 800 2018 men inte min 850 2020

Antar att den enda kommer passa eftersom andra remmar passar på båda maskinerna.

Men hade sledatore en annan Snell rem förra året som var specifik för 850?
Kommer inte ihåg hur det va när jag kollade