Snart kommer 2022

Grahn

Välkänd medlem
1 jan 2000
456
1
18
44
Norrlänska skogen
Hardcore alpha finns nu även som 146" skrikgrön eller signalorange. Även med justering av dämpare från styret som dom korta haft, ny variator som är lättare.
Thundercat med servo
Läste även nåt om att mer kommer, snack om turbo men vet inte sanningshalten av det uttalandet.
 

Tompa72

Välkänd medlem
20 nov 2018
422
79
28
norrland
Nog tror jag dom kränger lite maskiner i alla fall och tillsammans med Yamaha dekalade Artics borde det bli en hel del till
 

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.151
146
63
Säfsen
De är ju i säng med Yamaha, precis som Ski-Doo och Lynx (som förresten äntligen börjar att säljas i nordamerika)
Men kanske Textron/Yamaha skulle ändra på taktiken, låt A-C stå för idèer och utveckling och flytta tillverkningen till Japan för kvalitetssäkringens skull.
Fast det går väl inte för importtullar och sånt, då USA är största skotermarknaden.
Men Ryssland är ordentligt på "G" och det är en kommande marknad som inte får glömmas bort. Då kanske Japansk tillverkning är bättre än amerikansk...??
 

Tompa72

Välkänd medlem
20 nov 2018
422
79
28
norrland
De är ju i säng med Yamaha, precis som Ski-Doo och Lynx (som förresten äntligen börjar att säljas i nordamerika)
Men kanske Textron/Yamaha skulle ändra på taktiken, låt A-C stå för idèer och utveckling och flytta tillverkningen till Japan för kvalitetssäkringens skull.
Fast det går väl inte för importtullar och sånt, då USA är största skotermarknaden.
Men Ryssland är ordentligt på "G" och det är en kommande marknad som inte får glömmas bort. Då kanske Japansk tillverkning är bättre än amerikansk...??
Jag har hört att både Lynx samt Yamaha säljer helt ok i Ryssland tror det är främst Viking som är poppis där men vet inte om det stämmer.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.083
886
113
Stora Blåsjön
Jag har hört att både Lynx samt Yamaha säljer helt ok i Ryssland tror det är främst Viking som är poppis där men vet inte om det stämmer.
Ryssland är inte direkt en liten marknad. Läste för några år sedan att lägger man ihop ryssland och europa i antal sålda skotrar så är det fler än usa.
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Ryssland är inte direkt en liten marknad. Läste för några år sedan att lägger man ihop ryssland och europa i antal sålda skotrar så är det fler än usa.
Säsong 2019-2020
Russia continues its strong sales activity with over 7,191 new sleds sold following last year’s sales of 6441 sleds. This is a sales increase of slightly over 10% in Russia

Källa
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.083
886
113
Stora Blåsjön
Säsong 2019-2020
Russia continues its strong sales activity with over 7,191 new sleds sold following last year’s sales of 6441 sleds. This is a sales increase of slightly over 10% in Russia

Källa
Måste ha läst det när man provade rysk vodka.... men det är dom fan bra på :)
 

Tompa72

Välkänd medlem
20 nov 2018
422
79
28
norrland
Med 10% ökning vill nog tillverkarna vara med och fightas om andelarna. Skulle va kkul att se vilka märken dom kör med i dag gissar att lynx är störst och Yamaha 2a.
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Måste ha läst det när man provade rysk vodka.... men det är dom fan bra på :)
Skulle kunna tänka mig utan att ha läst hela rapporten att de inte räknar med de inhemska ryska märkena i de +7000 skotrarna. Jag har även jag för mig att det säljs numerärt mycket skotrar i Ryssland men de flesta är ”billiga” och rätt okända märken.
 

Gator

Aktiv medlem
1 feb 2021
79
10
8
33
Norrbotten
Nyheterna för 2022 verkar vara elektronisk justering av dämparna ( det har dom dock haft något är nu på vissa modeller)

Hardcore som 146
Ny primär

Detta av en rätt trovärdig källa, möjligen att ac håller något hemligt till släppet men tvivlar.