snabba råd om köp!

E

Ej medlem!

Har lite funderingar kring Skidoo formula 3 lt 97:a.

Vad ska man passa sig för?
Antar att den är fin efter lederna och så men hur är den utanför?
Är den matglad?

vore bra om ni skrev hur ni uppleft den skotern allmänt.

tack på förhand!

E

Ej medlem/Inloggad

Det är sant att det är en riktig ledracer. sitter 128 hk under huven så det rör på sig. men mattan är orginal 345 x 38, 23s kammar, ska man åka i lössnö behöver man mint 30s kammar oavsett märke och modell. bränsleförbrukning ligger mellan 2,5 till 3 liter beroende på körning. köper du en formula 3 lt får du mycket skoter för pengarna.

har själv en formula 3 och är mycket nöjd.

E

Ej medlem/Inloggad

skidoo har haft problem med att tripplarna äter stift. men kör man med bochstift går det bra, kolla bara så att elektrodavstånd är 0,7mm.
ska du köpa en formula 3 ska det var en 97a. för 97an har en helt annan boggie än 96an.

kör så det ryk!!!!!!!!!

E

Ej medlem/Inloggad

jag kan bevisa at jag kört i halvmeterespuder med mina 20-25mm kammar för att inte tala om min kompis med 9mm, hur det går är väl en annan sak men går gör det då :p

E

Ej medlem/Inloggad

Ej medlem/Inloggad skrev:
jag kan bevisa at jag kört i halvmeterespuder med mina 20-25mm kammar för att inte tala om min kompis med 9mm, hur det går är väl en annan sak men går gör det då :p
Halvmeter är ju ändå inge snö...det klarar väl vem somhelst. till o med en SW440 klarar ju 50cm puder!

E

Ej medlem/Inloggad

Du kan ju glömma att kunna åka något så när obehindrat i lössnö med en
F III.. Även den längre LT modellen går som en torpederad ubåt i lössnö..
Men efter leden går den ju väldigt fint, för att inte tala om hur skönt den låter...