Snabb motorfråga (E-Tec 600)

Powder power

Välkänd medlem
9 dec 2013
104
0
6
Tjenis, när man leker i pudret brukar det hända för mig att jag välter den på sidan, och för att få bort snö från den brukar jag gasa en del så de försvinner snö runt den, men den brukar slå av automatiskt då, får den för lite olja eller plågar jag motorn :blink1:

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Förstår inte änns vad du menar.
Har jag kört fast kan jag inte gasa och putta bort snön med mattan då är det bara att gräva.

Finns inget gyro i en skoter som känner om den är på sidan så tappar du effekt suger den troligen luft i tanken så det är nog inte att rekommendera

Powder power

Välkänd medlem
9 dec 2013
104
0
6
Förstår inte änns vad du menar.
Har jag kört fast kan jag inte gasa och putta bort snön med mattan då är det bara att gräva.

Finns inget gyro i en skoter som känner om den är på sidan så tappar du effekt suger den troligen luft i tanken så det är nog inte att rekommendera
det jag menar är att när jag kör på en plan myr så händer det att jag råkar välta den på sidan och då ligger det lite snö runt bandet som gör att den är svår att rycka på två skidor igen, då brukar jag gasa en del för att få bort den snön lättare än att gräva bort den
Det är säkert luftintaget som är igensatt, du har väl bara ett på vänster sida på den där?
jo, det är bar ett på vänster sida, och det är vänster sida jag alltid råkar välta den på :mad2: