Snabb över sjön

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
Jag säger bara läs speedrun 2003 Mach Z 800 154 km/h....
Powder extrem 600 -97 och Polaris edge 700 -02 162km/h det kommer jag leva länge på.
Visst går Mach Z 800 grymt men en viss övertro finnes om dessa maskiner.
Och -95 så tog ZRT 800 hem allt toppfart acc
komfort och körställning.
201 km/h av en standardmaskin det skulle jag vilja se, tror inte att den maskinen inte är pillad, det kan ni tuta i någon annan.
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Det ngn tog ut från tikkas sida var för helsike från ett speedrun, om man vill få en maskin att gå fort, som dom ska göra på ett speedrun, så måste man ju ställa i variatorerna... det dom menade med std skotrar var ej trimmade skotrar!

en machz som går 201kmh direkt från kartongen är en ekvation som aldrig går ut!
 
F

fertze

men d ju givet.. men som sagt.. dom hade nog mixtrat med resten av skotrarna med och machz är klart snabbast
 
T

Tåtramp

Någon blev visst trampad på tårna sorry!!!
Det gjorde ont va?!!!
 
F

Fel

Det är Thundercat turbo med Jonny Öhrn 228 km/h så dä så!!!!!!!!!!!!!
 
S

skidoo kungen

jag har en machz 800 1998 och den går utav h---vete jag har provat att köra 195 på sjön och då gick det riktigt fort må jag säga men riktigt hur fort det gick egentligen vet jag ju inte med tanke på att inte mätaren kanske visar fel så den går hårt hur som helst dessutom har jag hög kams matta den tar ju bort lite fart så jag håller definitivt på skidoo MACHZ800
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Bacon, är de där siffrorna verkligen att lita på? Jag vet att Z:an är överskattad i fart, men är den inte snabbare än så?
 
K

Klara kluck

Frågar du Bacon kan du lika bra
fråga Jonke för dom är kompisar!
 

Bacon

Välkänd medlem
1 jan 2000
576
0
16
Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 26-Mar-03 kl 11:32 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 26-Mar-03 kl 10:11 PM (CET)]Mach Z är en grymm skoter jag har en kompis som har en -98 den går hur fort som hällst.
Vad speedrunen anbelangar så är jag berädd att tro på siffrorna dom är ju tagna med laser och det brukar inte visa så mycket fel, fråga polisen om felmarginalen.
Klara kluck! Jag är inte mer kompis med jonke än vad du är, men jag tycker att han har åsikter om saker som vissa skoteråkare skulle ta till sej.
Där med inte sagt att jag håller med om allt som han tycker, men så är jag inte odödlig (=15 år) längre häller och ser på saker på ett annat sätt än de flästa här på forumet. Min dotter är 15 år och odödlig om man får tro henne.
Ps. jag har varit odödlig själv en gång i tiden men det har gått över nu har jag upptäckt...
Jag älskar att åka skoter, det gör inte jonke!!!