Snörapport

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
I natt kommer vintern
Sverige 16 nov 22:12

Snöröjningsfordonen står fortfarande på rad i garagen,
men enligt SMHI:s meteorolog Claes Kempe i Sundsvall håller
ett lågtryck just nu på att smyga sig in i landet från sydväst.
Och om hans prognos stämmer kommer vintern att slå till någon
gång i natt.


Texten kommer från Blocket.
Hoppas detta stämmer man får ställa klockan på 0300 och kolla.
 
E

Ej medlem/Inloggad

Bruksvallarna-Ramundberget har fått 50-60 sm sen i måndags,
 

JesperL

Välkänd medlem
6 sept 2004
156
0
6
41
Ludvika
Snö!

:D

Det bara vräker ner Skoterföre ute nu! Har blivit vitt ute på bara en timme typ... Hoppas det håller i sig...

//Jesper
 
E

ejwbegysv

Nu har "snöstormen" börjat i Gävle... Åker imorgon upp till Gördalen, hoppas att vi får en skvätt av snönn där också...

Kanske blir premiärtur (på snö) denna vinter imorgon :)
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Platsen som Kung Bore glömde

Grr! Det verkar som att hela sverige fått snö utom Övikstrakten... :mad:

Det har varit så på senare år att det snöar både norr- och söderut men inget häromkring, ska man måsta flytta eller?
 
E

Ej medlem/Inloggad

över 2 dec.

Ska ut på premiärtur ikväll i Söderfors där snön fortsätter att vräka ned......äntligen!!
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
henkew skrev:
Grr! Det verkar som att hela sverige fått snö utom Övikstrakten... :mad:

Det har varit så på senare år att det snöar både norr- och söderut men inget häromkring, ska man måsta flytta eller?
Henkew du kan va lugn det är inte bättre här nere i Timrå heller :( vitt på backen men inte mer.
 

_Svante_

Aktiv medlem
8 nov 2004
56
0
1
Har för mig det skulle börja här i Övik under helgen i.af.. Man kan ju alltid hoppas. Lite orättvist är det faktiskt, framförallt då 08órna har mer snö än oss :D

/Svante.
 
E

Ej medlem/Inloggad

sakta men säkert :)

snön faller sakta men säkert ner i lule men ser inte ut som det ska komma så mycket men det är snö i alla fall :))
 

mxz 670 HO

Välkänd medlem
31 dec 1999
150
0
6
sundsvall
Det är ingen fara med snön den kommer även i västernorland...men på senare år så kommer det alltid mer ner över men sen när vintern är här så har vi ändå mer snö!så det är bara att vänta! :)
 

Marcus/Mach1

Medlem
7 okt 2004
12
0
1
Gävle
Snö Och Mer Blir Det.

Första prov turen tagen men bara en halv mil på gammel maskinen.
Men nu är det CA 5/10cm iGÄVLE och det kommer mera.
 

cooljbo

Medlem
17 okt 2004
12
0
1
Domsjö (ö-vik)
Här i Ö-vik så snöar det på bra nu, har precis kommit in efter att ha kört nån km, dock ej efter nån led. Fortsätter det så här så kan man ju snart köra på led åxå. Vi har väll snart ett par decimeter iaf.
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
Uppochnervända världen

Det är ju helt bakvänt att ni ska ha mer snö ute vid kusten, här några mil innåt landet är det ca. 5cm.
Dessutom är det bara sån här riktigt fluffig snö så det är inget som går att köra på... :(
 

cooljbo

Medlem
17 okt 2004
12
0
1
Domsjö (ö-vik)
henkew skrev:
Det är ju helt bakvänt att ni ska ha mer snö ute vid kusten, här några mil innåt landet är det ca. 5cm.
Dessutom är det bara sån här riktigt fluffig snö så det är inget som går att köra på... :(
Jag håller med di fullt ut men iofs så är man ganska k-t på att köra nu åxå, jag har fått känna på hur min nya Yamaha fungerar iaf. Köpte en SXViper i höstas så det kan ju spela in att man är ovanligt tidig.
Sedan så har vi åxå mest bara en massa fluff snö, men vad gör man inte då höger tummen börjar rycka.
Jag hoppas att ni kommer att få bra med snö uppe i Bredbyn åxå, för ni brukat ju ha fina leder där uppe.