Snömannens bil krossad av skoterförare...

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
Hoppas att Aftonbladets uppgifter inte stämmer för det är vädligt dålig publicitet för oss skoteråkare och en sak är säker - det kommer inte gynna någon med detta intresse!

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Gick in på aftonbladet nu. Blä jag känner mig smutsig. Hujja det finns en anledning till att jag inte varit inne på den sidan på ett halvår.

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Hahaha. Dåligt av dom som inte flyttade på bilen
Absolut inget att ha roligt åt att det finns renodlade och totala IDIOTER och för att inte säga rena LIGISTER

Man upphör aldrig att förvånas över hur en del av snöskoteråkarna beter sig, som tröst så är det till stor del säkerligen de som gör på detta sätt som också kostar samhället stora pengar på andra sätt för det finns ju knappast någon med normal moral och etik som gör på detta sätt.

En sak är 120 % säker, jag gör och kommer att göra allt jag kan för att inte beteenden typ detta ska solka ner oss vanliga snöskoteråkares image och jag uppmanar alla att göra likadant, tas bl a sådant här direkt i kompiskretsen av de med vett och sans så kan det mesta försvinna på sikt.

Jodu Arjeplogarn, fick lite eksem jag också

Will I am

Välkänd medlem
16 jan 2012
122
2
18
Vännäs
Klart som fan man inte kör över en bil med skoter.. Men vem skulle inte mista denna bil för en skrot-bil,vilket det finns gott om i norrländska skogarna, Säkert lätt att vara efterklok i de läget. Men frågan är ju varför ingen begärt bilen flyttad?

Last edited:

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Klart som fan man inte kör över en bil med skoter.. Men vem skulle inte mista denna bil för en skrot-bil,vilket det finns gott om i norrländska skogarna, Säkert lätt att vara efterklok i de läget. Men frågan är ju varför ingen begärt bilen flyttad?
Självklart kör man inte över en bil vars den än står eller är i för skick, skrot eller inte, enda undantaget är om ägaren gett sin tillåtelse....

Kan säga som så att det gäng som för några år sedan ansåg att min upp och nedvända båt på bockar 1 meter över marken med snödrev över var lämplig som hoppramp fick sig en lika lång och arbetsam promenad som jag hade att spackla och slipa bort märkena från styrstålen då deras DESS nycklar vart konfiskerade och förde till deras föräldrar 10 km bort.

Inte så lätt rent rättsligt att flytta bilen då ägaren ska ge tillstånd och vara beredd att betala och att ploga upp en väg som verkar nyttjas som skoterled kostar en del

Contrast362

Välkänd medlem
30 nov 2010
244
2
18
Har det undgått någon i detta land om mannen i bilen, knappast troligt. Till och med Discovery ska göra en dokumentär om det. Alla som bor runt detta område är väl medvetna om vart bilen står och vad som hänt, allt annat är bara rent skitsnack. Skoterförarna har vetat precis vad som finns under snön.

Vi har läst mycket om vart folk kört på det här forumet och ibland undrar man hur fan människor tänker. Jag tror att om man passerat åldern 25 så har man lärt sig att kyrkogårdar kör man inte på, andras bilar hoppar man inte på varken med eller utan skor och defenitivt inte med sin snöskoter. Skidåkare pekar man inte finger åt eller blåser förbi i 100 blåst. Människor som har mycket att säga till om i vårt samhälle utövar också "tyvärr" denna motionsform. Har man inte förstått detta tycker jag att man ska spara väldigt mycket soppa denna säsong och det gäller även om man passerat 25 och inte fattar bättre!

Will I am

Välkänd medlem
16 jan 2012
122
2
18
Vännäs
Tror inte dem visste att denna bil var i bruk,om dom nu visste så finns det ingen ursäkt. Det finns redskap till att flytta en bil.

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Re: Sv: Snömannens bil krossad av skoterförare...

Självklart kör man inte över en bil vars den än står eller är i för skick, skrot eller inte, enda undantaget är om ägaren gett sin tillåtelse....

Kan säga som så att det gäng som för några år sedan ansåg att min upp och nedvända båt på bockar 1 meter över marken med snödrev över var lämplig som hoppramp fick sig en lika lång och arbetsam promenad som jag hade att spackla och slipa bort märkena från styrstålen då deras DESS nycklar vart konfiskerade och förde till deras föräldrar 10 km bort.
Hahaha så j-a rätt!

jnse78

Välkänd medlem
11 apr 2009
116
1
6
Kiruna
Men frågan är ju varför ingen begärt bilen flyttad?
Och hur har du tänkt dig att någon ska kunna flytta på bilen? Missat att gubben i bilen blev hämtad med bandvagn, vägen är ju inte plogad!
Vill han ha bort bilen därifrån, så lär han ju själv få stå för kostnaden att ploga upp vägen.

Det är väl bättre att ge fan i andras saker istället?