Snöläget i Solberg (10 mil in i landet från Ö-vik)

Kappten nemo

Välkänd medlem
14 dec 2008
138
0
6
Ullånger
Drar upp denna tråd då det redan finns en. Som sagt hur ser det ut som i solberg någon som har koll? har en känsla av att den nederbörden som föll nu under helgen vart till snö där uppe och de som ska komma till veckan borde ju göra att man kan fara dit och köra. :)

Kappten nemo

Välkänd medlem
14 dec 2008
138
0
6
Ullånger
Fick snöraport igår. ~50cm.

Åker upp med 2 maskiner i helgen och rastar tummen lite:) återkommer med bilder.
Hört nå mer om snön? Funderar på att fara upp men verkar svårt att få med någon.. Vart parkerar man åt vid backen ? och vart går leden?

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Kommer lite till men har satt sig. Så runt metern. Parkera gör man vid backen. Då står du på leden. Vilken dag tänkte du åka upp. Jag åker upp endast för lite touring åkning och inte nå lössnö åkning:)

Kappten nemo

Välkänd medlem
14 dec 2008
138
0
6
Ullånger
Okej om jag åker upp så blir de nog på lör morgon. åker väll upp för att köra av mig lite typ. så blandad körning blir de nog.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Låter ju trevlig detta. Tro om man kanske ska pröva stoppa ihop orginal delarna på thundercaten och ta med den och en touringmaskin, så kan man iallafall pröva den en sväng innan den inte går använda nåmer=)

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Hallå.

Har lastat 2 av maskinerna på släpet och laddat på med bullens. Far strax och tankar och gör klart det sista.

Imorgon vid 8-9 tiden åker jag och en bekant upp.

Så, blir det fler? Enligt uppgift ska det inte ha töat just något där och det har legat på runt 1minusgrad.

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Härligt!

Vi är ett gäng som tänker åka till Locksta/Remmarn på Tisdag, tydligen har dom inte haft plusgrader så det lär vara go-puder där.

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Hallå.

Står på stormyren i Solberg nu. Helt okört:) mött några öviks pojkar som är ute och busar:)

Mellan3-5dm beroende på var man kör och hur det har drivit. Fullt körbara leder och halvdan "pröva på" friåkning.

Bilder kommer ikväll:)

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Precis hemkommen ifrån solberg. Riktigt trevligt.

Helt okört på myrarna då vi kom dit. Runt 4dm snö där.

Lekte av mig litegranna efter sommaruppehållet

Efter ett tag kom det fler övikskillar:

Första fastkörningen för i år, bestämde mig för att parkera in mig imellan ett par träd (tog mig loss utan hjälp och slit, så jag vet inte om det räknas)

Utsikten från västernorrland högsta punkt, klart bra med snö=)

Taktikvila

Toppstugan:

Första Riktiga, fastkörningen:

På sista bilden ser man ungefärligt snödjup, är väll aningen mer men.

Kalas bra dag vart det iallafall=)