Snöfylld front ( freeride 137 ) hjälp / spad fäste

fami

Välkänd medlem
21 feb 2008
434
0
16
30
Umeå, Sweden, Sweden
Tjenare!

Snöfront

Jätte trevlig skoter som fungerar alldeles utmärkt.
Men i helgen var jag tog premiärturen och burkade och surfade väl runt i den mån det gick men tanke på snön. Senare när jag tillslut stannade började det ryka som attan ur skotern och det var så att det kommit in jätte mycket snö i fronten..

Har alla detta problem?
Hur har ni löst problemet eller har ni inte det problemet?

Har sett att det finns olika eftermarknads delar att köpa någon som vet en billig eller kanske har gjort en egen lösning? :)

Spadfäste

Jag har en spade som man kan ta i 2 delar och jag söker några sköna och bra lösningar på det för att enkelt och billigt kunna fästa spaden där bak, samt eventuellt en dunkbensin:)?

Såg förövrigt att Draupner här på forumet hade gjort en finns och bra lösning; http://forum.snowmobile.se/showthread.php?52351-Spadf%E4ste-och-ruta&highlight=spadf%E4ste

tips?
förslag?

Mvh
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Satte Frogskinz i nosen på min Freeride då jag hade problem med isbergsbildning i nosen/framvagnen. Det blev helt klart bättre men Frogskinz-eländet var ett PITA att montera med nosbågen på plats. BRP har ett snöfilter till nosen som orginaltillbehör, lite dyrt men garanterat bättre än frogskinz-eländet.

Jo, och så har jag gjort mej ett bagagerack:

DSC00434.jpg
 

DraupneR

Välkänd medlem
22 nov 2007
462
0
16
Kiruna
Tyckte frogskinnet var lätt å lägga i nosen, och de hjälper jvligt bra, har även lagt över hålet i mitten på huven.
 

fami

Välkänd medlem
21 feb 2008
434
0
16
30
Umeå, Sweden, Sweden
ne jag märkte ju det tog en tur på åkern sen var den fylld :/
men jag var in till motorbolaget och frågade men dem sa att det inte fanns något skydd, han som jag pratade måste ju varit lite vilse kanske..


Snyggt bagagerack du hade gjort där!
Ett liknande vore ju lämpligt! :)
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Har slängt på frogzkins. Lite trixigt att få dit delen i grillen, men det gick. Annars sitter väl frontbågen med två skruv så det är lungt.
Polaren körde med frogz förra året och då hela skotern var täckt i snö var det rent på frogzen!
 

fami

Välkänd medlem
21 feb 2008
434
0
16
30
Umeå, Sweden, Sweden
okej det blir nog absolut frogskinz isåfall! tack för det:)
såg att du monterat din spade väldigt fint också var det lätt att få bort elen där under:)?
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Det ligger en kabel där under så det var inga problem. Lyft undan den lite och borra bara. Kolla in på undersidan av tunneln så du inte kommer mitt i en popnit bara.
 

fami

Välkänd medlem
21 feb 2008
434
0
16
30
Umeå, Sweden, Sweden
Sådärr fick har fått hem det men jag behöver något att ha emellan för att spaden är aningen för lång.. Har ni något tips jag vet inte riktigt vilka som grossister som kan ha något som passar, helst bara någon gummi bit, ca 4-5 cm:)
Vilket skulle göra att spaden kommer högre upp och inte tar i baklampan då:)
 

fami

Välkänd medlem
21 feb 2008
434
0
16
30
Umeå, Sweden, Sweden
skulle jo iofs vara mycket snyggar ist för någon sorts höjning!
ska kolla det:) tack för tipset!
Men det är ju iofs en såg på insidan vilket gör det svårt
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
skulle jo iofs vara mycket snyggar ist för någon sorts höjning!
ska kolla det:) tack för tipset!
Men det är ju iofs en såg på insidan vilket gör det svårt
Har själv såg i min och skaftet skulle gå att kapa på den. Vilken spade har du?