Snödjup i Sverige just nu?

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Skulle vara kul och veta hur många tusen kubik man knuffat runt på f21 inatt. Och skotersugen blir man men lite sömn före får det bli.
 

Robin.

Välkänd medlem
4 dec 2013
160
0
16
Vet inte hur många gånger man fått skotta sen igår! Snö upp till naveln när jag skottade uppe på taket och jag är 190cm :nuts:
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Skottade 4 timmar igår. Och 5 timmar idag. Börjar nästan lessna nu!

Heeeelt sjukt vad snö det kommit!
 

Robin.

Välkänd medlem
4 dec 2013
160
0
16
Du lär väll vara så fet så naveln hänger ner på knäna :)
Haha ja om det vore så så skulle jag nog kört yamma istället!
Nä men det driver ju alltid på taken så var ju mer där än på backen, men vad är det för kul med att säga hela sanningen?:bigsmile:
Har iallafall kommit 55cm cm sen jag for på jobb i söndags och kom tillbaka igår, och vad kan det ha varit här tidigare? 45-50 kanske? Så skulle vilja säga att det är dryga metern här vid kusten nu.
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Och jag har ledig helg. Och givetvis lugnade snöandet ner sig just då för att börja nu så det är lagomt för en utkallning kl 24 imorgon. Suck...
 

meanis

Välkänd medlem
28 nov 2009
1.412
0
16
Finland, Pedersöre
Är föret helförstört överallt ifjällen nu eller? tänkte på vuoggatjålme, kvikkjokk/årrenjarka, eller är det Riksgränsen som gäller om man ska ha lössnö? Vi ska nånstans och köra nästa vecka, har mellan 70-80 mil till alla dom ställen så där det är före dit far vi. :)
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Är föret helförstört överallt ifjällen nu eller? tänkte på vuoggatjålme, kvikkjokk/årrenjarka, eller är det Riksgränsen som gäller om man ska ha lössnö? Vi ska nånstans och köra nästa vecka, har mellan 70-80 mil till alla dom ställen så där det är före dit far vi. :)
Vuogga har haft varmare temperaturer och pendlar mellan minus och plus och nederbörd senaste dagarna, nu toksnöar det dock däruppe så den kan hinna bygga tillbaka en del snö som töade.

Riksgränsen är ett säkrare kort då dom har enligt smhi 1,5 meter just nu. Tänk bara på att det just nu är extrem lavinfara däruppe efter storm och nederbörd.