Snödjup i Sverige just nu?

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Tack för svar. Har skyhög abstinens i kroppen så måste köra av mig innan fjällen resorna. Lastat av i Valbo förut. Vet du om något böttre ställe?
Kungsberget är väl ett bra ställe, därifrån kan man ju ta sig en bit uppåt. Ingen aning om det klrts upp några leder men de brukar vara tidiga.
 

pille

Välkänd medlem
29 mar 2010
135
4
18
Östersund
Runt skalet tror jag det ligger mer. Alltså det är körbart men ingen botten eller större mängd snö som täcker otäckheterna.. inge pudersurf :weird:enligt skistar ligger det 85cm i terrängen skulle gärna se hur dom lyckats göra den glädjemätnigen.
PS var mot särvfjället.
 
K

krickus

Runt skalet tror jag det ligger mer. Alltså det är körbart men ingen botten eller större mängd snö som täcker otäckheterna.. inge pudersurf :weird:enligt skistar ligger det 85cm i terrängen skulle gärna se hur dom lyckats göra den glädjemätnigen.
PS var mot särvfjället.
Då har du nog varit på fel ställen:hahaha:

Där jag åker är det då lätt 85 cm
 
Reactions: ersdahl

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
Hur ser det ut i Gävle med omnejd nu? va mycket snö häromveckan när jag stack till Sälen, men sen när vi åkte hem hade det töat som sjutton. har det kommit påfyllning?

hinner nog inte upp så långt upp i landet i helgen så kanske får bli en dagstur i värsta fall.
 

Crusty077

Välkänd medlem
25 feb 2013
246
4
18
Gävle
Hur ser det ut i Gävle med omnejd nu? va mycket snö häromveckan när jag stack till Sälen, men sen när vi åkte hem hade det töat som sjutton. har det kommit påfyllning?

hinner nog inte upp så långt upp i landet i helgen så kanske får bli en dagstur i värsta fall.
Runt Gävle är det 2 dec ungefär, lite halvbotten. Inne i skogen är det knappt körbart men ledningsgatorna där de flesta leder går är det okej så länge terrängen inte är för stygg.
 

Backman

Välkänd medlem
29 feb 2008
380
0
16
Haparanda
Okej de kom en liten snöboom. här i Haparanda har de nog kommit 20-25 cm bara idag och väntas snöa hela natten och dagen i morgon :)
 

hocky

Välkänd medlem
6 apr 2011
120
0
6
kiruna
Hade ju planerat fara ut och köra men snöat och blåste lite väl för att det skulle bli så kul att köra... Men man ska nog inte klaga på att det snöar! :bigsmile:
 

fadern111

Välkänd medlem
12 mar 2012
204
0
16
Luleå
Minst 3 dm i Luleå och runt 4 dm i Kalix har fallit enbart idag. Kanske en dm imorgon och ytterligare en på söndag. Detta kommer att bli en fantastisk vinter. :)