Snödjup i Sverige just nu?

Rising

Välkänd medlem
1 dec 2009
316
0
16
Spö regn blåst i borgafjäll/storlien/blåsjön, men i Hemavan hörde jag att det snöade än så länge iaf. Måtte de bli kallgrader!
 

Blackbull

Välkänd medlem
18 mar 2013
106
0
6
Umeå
Farsan bosatt där uppe, vi är 8st som åker upp i helgen, det är körbart. Har bild från idag men vet inte hur ja laddar upp den
 

pille

Välkänd medlem
29 mar 2010
135
4
18
Östersund
Ja man såg ju ljuset men ack så slocknade det fort med nederbörden som bestod av regn. Kanske man få bege sig längre norrut än jämtlandsfjällen för att få rastas lite snart. Kliar som bara den i tummen nu!
Nu får moderjord leverera lite vit guld, snarast!
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Kanske var lite otydlig.. Men i Sandviken i Arjeplogs kommun mot norska gränsen.. Finns även drivor där med över metern :)
 

Sir_Sledalot

Välkänd medlem
22 nov 2010
134
0
16
Oviken
Jag och en polare tänkte dra iväg den 18-22 dec och köra skoter och undrar lite vart ni tror det är bäst före. Är det riksgränsen som gäller eller finns det några andra heta alternativ? Vet att det är svårt att säga med tanke på att det kan hända mycket på en vecka, men som det ser ut nu?
 

Sir_Sledalot

Välkänd medlem
22 nov 2010
134
0
16
Oviken
Östersund, men det kvittar hur långt det är. Har kört till riksgränsen några gånger och har inget emot resan. Jag kör gärna dubbelt så långt för bra med snö än hälften så långt med "okej" snö.