Snödjup i Sverige just nu?

Everest340

Välkänd medlem
12 dec 2012
270
0
16
Luleå
Tips till er luleåbor. Långsel (I luleå kommun) som ligger ca 11-12 mil från Luleå har 85-90 cm snö, varav hälften puder. Har en kompis som har mätt, och ska själv dit i helgen om det inte blir typ -30..

Bilder lovas om ni inte tror mig! SMHI har en mätstation där i närheten också, heter "Talljärv" och den visar 83 cm.
Mest troligt det bästa föret i närheten av Luleå, om man tittar på SMHIs snödjupskarta.
 

1337_Anton

Aktiv medlem
2 nov 2010
98
0
6
Hpda
Tjenare! Någon som vet snödjup kring pajala området? Har stuga 2 mil därifrån så undrar om det är värt och dra upp en helg kanske? :)
 

hjalle94

Välkänd medlem
6 jan 2010
359
3
18
pajala
Tjenare! Någon som vet snödjup kring pajala området? Har stuga 2 mil därifrån så undrar om det är värt och dra upp en helg kanske? :)
varierar nog ganska mycket, men skulle tippa på mellan 65-85 cm lite beroende på vars du är, ganska bra före, iaf hos mig! :)
 

anchull

Välkänd medlem
7 nov 2012
102
0
6
Någon som vet var de är körbart runt Umeå? Några polare va mot Robertsfors och Bureå men va bara bottenlöst där.
 

DjNyman

Medlem
22 dec 2013
8
0
1
Sundsvall
Var i jorm för två veckor sedan, allt i från 80cm-1,40m, inget på fjälltopparna, men håller man sig nere i ravinerna finns det bra med snö och bra botten.
 

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
30-70 är nog ett bra riktmärke för djupet i kittel just nu. Ska själv dit till helgen, dock lutar det åt att vi åker upp till gränssjö över dagen och bor i kittel.
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Alltså vart är snön? Knappt två dm fluff i Dvärsätt där jag bor(1,5mil nordväst om Östersund) Det var bra längesen man har varit med om en sån här urusel vinter och tittar man på prognosen så är det torka så långt ögat når. Jag antar att det är fler än jag som börjar bli frustrerad..
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
Alltså vart är snön? Knappt två dm fluff i Dvärsätt där jag bor(1,5mil nordväst om Östersund) Det var bra längesen man har varit med om en sån här urusel vinter och tittar man på prognosen så är det torka så långt ögat når. Jag antar att det är fler än jag som börjar bli frustrerad..
BÖRJAR bli frustrerad? -.-' jag BÖRJADE bli frustrerad nångång i mitten av december, det har sedan länge gått över till betydligt värre ord...