Snödjup i Sverige just nu?

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Är det någon som vet hur det är med snö uppe i Åkersjön, Krokom nu ?
Det var bra med snö i Åkersjön i fredags när jag åkte hem efter att ha varit där en vecka, midjedjupt på sina ställen i skogspartierna och jag är drygt 195 lång :)
 

Simoninen

Medlem
10 nov 2013
44
0
1
Rosvik
Magiskt? vart har du kört?

Var rätt hårt där över nyåret tyckte jag, inte stenhårt men rätt ihopsjunket iaf.
Var kring 50-60cm där vi lekt, ju högre upp desto mindre givetvis.

Måste dock säga, första gången på 5år som vi var i Vuogga så hittar inte riktigt så bra.
Ja inte kan du ha letat länge isåfall...
Vi var över nyår och hittade massor med snö på sina ställen. Som "Simon13" säger i skogen, Dalgångar... På själva fjällen var det hårt och inte så mycket men metern + och på vissa ställen som sagt, magiskt med snö.

 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Var där under nyår och nog finns det snö på vissa fjällsidor dit det har drevat och på andra sidan är det typ 1dec, så snön varierar mellan 10-60cm
 
U

userdeleted

Hur ser snöläget ut kring bureå/skellefteå? Dumpat nå mycket snö ?
 

Eph

Välkänd medlem
19 jan 2013
170
2
6
Fick just ett sms om att det är 1 m snö i Bureå nu.. här i stan är det bara ett par centimeter. Frågan är om det är ngt att köra i eller om det bara är superfluff så man ändå kör på marken. 1 m lät mycket, verkar vara upp mot 50 cm enligt smhi så det är kanske mätt på ngt ställe det drevat mycket. Kanske skulle lasta och köra ned efter lunch, är ju rätt körsugen.