Snödjup i Sverige just nu?

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
precis som dom spådde den kallaste och snörikaste vintern på 100 år eller vad det va
 

mr-norberg

Välkänd medlem
29 nov 2011
438
0
16
Någon som har koll på Vemdalen med omnejd? Ska upp till Vemdalsskalet nu på Söndag och stanna över nyår och lurar på om det är värt att dra med skotern. Ska vara 44cm i terrängen enligt Skistar, någon som kan bekräfta? :)
Sitter i stugan i sångbäcksvallen och håller på att blåsa bort! Några 44cm kan jag inte tro att det är :(
Klövsjö har gröna gräsmattor och här uppe är det Max 30 cm på vemdalsskalet är det inge mer.
 

Skurenskoter

Välkänd medlem
1 feb 2013
150
0
6
Skellefteå


1,4 mil innanför fällfors, snö finns!

I centrala fällfors 2dm, på sina höjder max 3DM! Stenhård snö.

Mot strykfors och grönbo, ligger det mellan 40-50 cm pudersnö, trodde jag drömde först.
 

monzz

Välkänd medlem
7 nov 2008
527
1
18
32
gördalen var riktigt roligt, var upp idag. Men åk inte dit och tro att leden är i bra skick. Var nått så fruktansvärt dåligt. Nu klagar jag inte på dom som håller ordning på lederna där, för det har nog varit bra mycke fålk där nu de senaste veckorna
 

baconberra

Välkänd medlem
9 feb 2012
344
1
16
Nordanstig
här nere i norra hälsingland är vintern över och skotern undan ställd och ner plockad och moppen framtagen suck
blir väll att vatten prepa skotern och köra lite på vattnet istället..
 
E

ejwbegysv

gördalen var riktigt roligt, var upp idag. Men åk inte dit och tro att leden är i bra skick. Var nått så fruktansvärt dåligt. Nu klagar jag inte på dom som håller ordning på lederna där, för det har nog varit bra mycke fålk där nu de senaste veckorna
:). Vi kämpade verkligen med lederna men pistmaskinen var trasig och plussgrader samt regn ställde till det... Nu börjar dock ledsystemet att bli bra igen... Har själv varit ute i 12 timmar med pistmaskinen och kört..

Vi har aldrig någonsin haft så många besökare som denna jul/nyår... Kul