Snödjup i Sverige just nu?

Henkkaa

Välkänd medlem
15 sept 2012
314
0
16
Haparanda
Är det någon som vet hur det ser ut vid Haparanda/ nedre Vojakkala? Går det att köra där nu?
Tacksam för svar.
Det går att köra, är dock inte mycket snö, kring 20cm 25-30 som mest skulle jag tro

EDIT: inte mätt, därav vet jag inte exakt
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Några bekanta har varit i kittel över helgen, det finns snö men är absolut inga mängder tyvärr..
 

Rmkpro

Aktiv medlem
17 dec 2013
70
0
6
Är det nån som vet hur det ser ut i borga eller blåsjön? Kanske far dit i mellandagarna:)
 

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Rogerd. Vet inte hur det är i Funäsdalen men messlingen har mellan 40-50 cm snö och mer kommer. Går fort att piska led upp mot messlingen. Kanske ses på leden mvh Anders
 

H a

Välkänd medlem
10 dec 2010
244
0
16
Hammar
Hur ser skoterlederna ut idag i Tänndalen och Funäsdalen
Går det att köra på fjället eller är det bara i dalen?
Fick rapport från en kompis som har stuga 5 km norr om Funäsdalen. Där är det idag ca 50 cm runt hans stuga. Tunnt uppe på fjället men mer nedanför. Tror inte att alla leder är öppna.
 

I See the Line

Välkänd medlem
19 dec 2013
186
0
6
Norrbotten
hur ser det ut i boden? såg på smhi att ni bodensare skulle få snö istället för regn som vi fick här i luleåtrakten. kom ungefär hälften snö hälften regn och har frusit på nu.
Ja vi fick bara snö nu senast, kom väl en decimeter eller så!:)
Men fortfarande ett tag ifrån vettig körning. Har varit i Krono två helger på raken, nu i helgen mätte vi till drygt 100 cm på ett par myrer vi körde på. Men direkt man ska upp i lite backar så är snömängden sämre..
Men tusen ggr bättre än i Boden iaf! :)
 

hallonet

Välkänd medlem
8 feb 2010
400
1
16
Rimbo/Gottröra
Jag pratade med "Funäs" för några dagar sedan, va cirka 1 decimeter då och ungefär hälften av lederna pistade, men snöade just då och skulle/ska ju komma mer enligt vädret! så bara hålla tummarna att det rasar mer!
 

rogerd

Medlem
1 jan 2009
15
0
1
Stockholm
Hur ser skoterlederna ut idag i Tänndalen och Funäsdalen
Går det att köra på fjället eller är det bara i dalen?
Körde en sväng igår i Funäsdalen och Tänndalen. Fint i dalen men på fjället var det lite tunt med snö på sina stället men det var fullt framkommligt