Snödjup i Sverige just nu?

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
I skogarna ovanför Pajala kan man hitta över 30cm. Ska dit i helgen, dock med två lånade 550 fläktmaskiner för att dra ut en bil som står 3.5 mil från körbar väg. Men nog lär man bli sugen som fan när man får se snö äntligen.
 

hjalle94

Välkänd medlem
6 jan 2010
359
3
18
pajala
I skogarna ovanför Pajala kan man hitta över 30cm. Ska dit i helgen, dock med två lånade 550 fläktmaskiner för att dra ut en bil som står 3.5 mil från körbar väg. Men nog lär man bli sugen som fan när man får se snö äntligen.
börjar nog vara svårt att hitta 30cm men kanske inte omöjligt, har regnat som fan å varit varmt ett par dagar nu :/ har varit över 20cm så känns trist nu när det är slask å skit bara :)
 

prormk163

Välkänd medlem
10 jan 2012
1.658
7
16
Pajala
Vi har haft ca.20cm(Pajala), innan varmvädret...blöt snö&slask kvar, han testa iqr.en iallaf.samt plogat en hel del snö:eek:h:
 

ThinhO

Välkänd medlem
15 sept 2009
264
0
16
Umeå
Kom till Avvakko 2mil norr om Gällivare 8mil från Kiruna, kommer hålla er uppdaterade men dumpet är på väg!! Ett dump lite vind och det kommer finnas ställen med +70cm..
Vi kommer, håll mig uppdaterad! fre natt åker vi! Hjälper du oss ut till ställena? :)
 

ThinhO

Välkänd medlem
15 sept 2009
264
0
16
Umeå
Verkar vara sjukt med snö i Gällivare, webbkamerorna är helt vit förutom i Centrum!! :rock::rock::rock:

 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Liten förkortningslista för er danskar så att ni hittar när ni är i Sverige:
Kra - Kiruna
Gve - Gällivare
Ökx - Överkalix
Bdn - Boden
Nva - Nattavaara
Ö-tå - Övertorneå
Hpda - Haparanda
Klx - Kalix
Jmk - Jokkmokk
A-jaur - Arvidsjaur
Paradiset - Arjeplog
 
Last edited:

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Liten förkortningslista för er danskar så att ni hittar när ni är i Sverige:
Kra - Kiruna
Gve - Gällivare
Ökx - Överkalix
Bdn - Boden
Nva - Nattavaara
Ö-tå - Övertorneå
Hpda - Haparanda
Klx - Kalix
Jmk - Jokkmokk
A-jaur - Arvidsjaur
Paradiset - Arjeplog
Fjollträsk glömde du väl, kan man inte glömma inte!
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Fjollträsk glömde du väl, kan man inte glömma inte!
[video=youtube;YhkNLHictW8]http://www.youtube.com/watch?v=YhkNLHictW8[/video]

Vad har Danmark med det här att göra? Jag skrev ju faktiskt "Sverige".

edit:
På tal om sthlm förresten. Sist jag var där så gick vi ut, vi började på ett gatukök och medan vi stod och köade och väntade på en burgare(som var helt fantastiska och helt i klass med krysset i Skellefteå, Empes i Kiruna eller JV i Luleå) så såg jag mig om och en kille stod alldeles bakom mig och tittar på mig. "Tja är det bra?" frågar jag men får inget svar och tänker inte så mycket mer på det. Ser mig om en stund senare och killen står fortfarande och råstirrar på mig så jag frågar "ville du nåt eller?". Grabben sluddrar till lite och säger "schskaru ha schtryk din jäevel?" Nu börjar jag att skratta, ok jag kanske inte heller var nykter, byter till Kirunadialekten och säger till honom att "du jag har slagits med Matti nere i Kirunagruvan, tror du verkligen att jag är rädd för en miljöpartist på Södermalm?"
Killen står där utan att säga nåt en liten stund innan han går.
 
Last edited:

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Jepp, men om det inte händer nå ballt med väderleken så ser det ut att kunna skita sej! Värmen kom innan vinden vilket betyder att snön blev kvar på kalfjället! Är nog inte mer än 30cm kvar där nu.. Men jag uppdaterar när det är fritt fram!

Vi kommer, håll mig uppdaterad! fre natt åker vi! Hjälper du oss ut till ställena? :)
 

Jawo

Välkänd medlem
24 jan 2012
402
3
18
Skellefteå
Jepp, men om det inte händer nå ballt med väderleken så ser det ut att kunna skita sej! Värmen kom innan vinden vilket betyder att snön blev kvar på kalfjället! Är nog inte mer än 30cm kvar där nu.. Men jag uppdaterar när det är fritt fram!
Kan det vara körbart i helgen?
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Vad har Danmark med det här att göra? Jag skrev ju faktiskt "Sverige".

edit:
På tal om sthlm förresten. Sist jag var där så gick vi ut, vi började på ett gatukök och medan vi stod och köade och väntade på en burgare(som var helt fantastiska och helt i klass med krysset i Skellefteå, Empes i Kiruna eller JV i Luleå) så såg jag mig om och en kille stod alldeles bakom mig och tittar på mig. "Tja är det bra?" frågar jag men får inget svar och tänker inte så mycket mer på det. Ser mig om en stund senare och killen står fortfarande och råstirrar på mig så jag frågar "ville du nåt eller?". Grabben sluddrar till lite och säger "schskaru ha schtryk din jäevel?" Nu börjar jag att skratta, ok jag kanske inte heller var nykter, byter till Kirunadialekten och säger till honom att "du jag har slagits med Matti nere i Kirunagruvan, tror du verkligen att jag är rädd för en miljöpartist på Södermalm?"
Killen står där utan att säga nåt en liten stund innan han går.
Hahaha, Jävligt roligt!! =D

(Det värsta är väl att han va väl inflyttad eller på besök precis som du =D! )
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Hej hopp alla snötokar! Det såg jävligt lövande ut men just nu är det en sån där jävulskt irriterande 5-10mm tjock ishinna på den lilla snön som finns! Och det utlånade dumpet uteblev. Dom låvar nu 25cm till torsdag nästa vecka så jag måste tyvärr säga att ha lite is i magen och skjut på trippen en vecka!

Kollar man snödjup påstår dom att det är mellan 25-50cm i området! Men jag är tveksam..