Snödjup i Sverige just nu?

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Vi drar halv 8 här ifrån norsjö så vi är väl i bureå runt halv 9 - 9 då vi ska tanka å käka nån korv i skellefteå också :) Men sen blir det ju lite prat och så i väntan på att det blir lite ljusare ute så vi börjar väl köra runt halv 10-10 kanske :)
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
nä tyvär har andra planer på söndag och har en polare som kör från vännäs imorgon också son ska köra med oss,.men du får följa imorgon om du vill :)
0738132331 :)
 

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Snöläget börjar vara rätt bra. Var ute och körde 2-3 mil idag bara för att. De yttre förhållandena var inte så lockande.Minus 8 grått snö glopp. Ny maskin hjälper till.

Skulle säga 50-60 cm snö totalt med en fluff på 3 dm. Kul att komma ut men det är buckligt ute. Jävligt bra förhållanden att sortera ut dämperiet. Körde över ett par rätt stora sjöar som flera spårat över.Is läget verkar vara ok i Kiruna .Säsongen tar ny fart med att kunna färdas till fler platser.
 

JRO

Välkänd medlem
2 dec 2012
917
26
28
Skell
Man hade ju velat se slutet på ditt klipp ProMo, såg action speckat ut när de klipptes
 

Micke_B

Aktiv medlem
23 feb 2011
52
0
1
Norra Uppland
I norra uppland runt Tierp har vi ca 60 cm nu. Det har börjats köras en del på lederna. Dock är det väldigt blött på vissa håll men nu är det riktigt kallt och förhoppningsvis fryser det till där det är kört.
 

ChrisGoransson

Välkänd medlem
6 dec 2009
636
1
16
för nära kusten
3mil in i landet ifrån Sundsvall, Snömängden är helt klart godkänd men inte hunnit satt sig riktigt ännu.. Ang klippet så slutade kompisen precis filma men den gjorde två fina kullerbyttor iaf :)

Även åkt på årets första sönderkörning idag...
 

Erikxson

Välkänd medlem
16 jan 2012
346
0
16
Uppland/Hälsingland
I norra uppland runt Tierp har vi ca 60 cm nu. Det har börjats köras en del på lederna. Dock är det väldigt blött på vissa håll men nu är det riktigt kallt och förhoppningsvis fryser det till där det är kört.
Jag var ute och körde och jag tyckte det faktiskt gick rätt bra att köra i Tierp. Visst man var ner i lingonriset rätt snabbt när man började svarva men det gick bättre än jag trodde.
 

SurendeR

Välkänd medlem
3 jun 2012
250
1
16
Mellan byske/jävre i Åbyn så ligger det hela 75cm snö!!! all snö kom nästan inatt, 5mil avverkat idag! Wiiihoo, vinter säger jag bara :)
 

Micke_B

Aktiv medlem
23 feb 2011
52
0
1
Norra Uppland
Jag var ute och körde och jag tyckte det faktiskt gick rätt bra att köra i Tierp. Visst man var ner i lingonriset rätt snabbt när man började svarva men det gick bättre än jag trodde.
Var det du som kom förbi Fors med en vit Skidoo och stannade till vid Niklas? Jag satt och plogade när du for över vägen, tänkte höra med dig vart du åkt och om det var åkbart men du trodde säkert jag skulle skälla på dig att du åkte på vägen. ;-)
 

Erikxson

Välkänd medlem
16 jan 2012
346
0
16
Uppland/Hälsingland
Japp det var jag de. Nej jag tänkte bara jag skulle hinna ut på vägen innan du skulle köra vidare.
Jag provade bara köra leden Norr om Atlas, men eftersom jag inte kört där förr och kryssen var översnöade så var det lite småsvårt att hitta rätt.
Åkbart var det men man fick väl ta det lite lugnt i skogen men helt klart mycket bättre före än vad jag hade trott.