Snödjup i Sverige just nu?

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Själv sitter kag då fast i skellefteåhamn där det har snöat hela natten (50-60cm) oskottade vägar så tar mig inte hem... Kom och hämta mig med skoter någon?
Fattar inte hur fan det kan komma så lokalt, vi har 2 cm fortfarande! :/

Ska se om jag lyckas få med mig nån kompis så drar vi å hämtar dig ;D
 

Jawo

Välkänd medlem
24 jan 2012
402
3
18
Skellefteå
Fattar inte hur fan det kan komma så lokalt, vi har 2 cm fortfarande! :/

Ska se om jag lyckas få med mig nån kompis så drar vi å hämtar dig ;D
Men bara drygt 15 i stan.
Det har ju blivigt en snödump vi kusten där vattnet svdunstar kondenserar till snö osv bara vräker ner säker 1 m i morgon
 

SurendeR

Välkänd medlem
3 jun 2012
250
1
16
1mil norrr om byske, typ uti fällfors?
Jepp runt fällfors, var och körde idag. Gick finfint, förutom att all snö nästan blåst bort på åkrarna. Men när man kommer till drevningar så vill man inte prata, 4 fastkörningar sen vart jag så f-bannat less och for hem.

 

snopro700

Välkänd medlem
24 nov 2008
471
1
18
Men bara drygt 15 i stan.
Det har ju blivigt en snödump vi kusten där vattnet svdunstar kondenserar till snö osv bara vräker ner säker 1 m i morgon
I Bureå var det ca 1m bottenlöst idag.. var som att köra ubåt!
 

SummerSucks

Medlem
4 mar 2012
24
0
1
Våmhus
Mora/Våmhus: 1-2cm på sin höjd. Ingen som kan köra hit lite snö? Så grymt avundsjuk på de som bor bland det aftonbladet kallar "kaoset"..
 

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Har isarna hunnit lägga sig på alla dessa snöförgylda platser? Själv är jag rätt glad att vi inte fått någon snö i Övik än då jag bor så till att jag måste åka över sjöar för att ta mig någon stans och isarna har precis börjat lägga sig, så för mig får det gärna vara -10 någon vecka till innan det vita guldet dimper ned.
 

sarrow

Välkänd medlem
1 jan 2000
316
0
16
Gagnef
Efter den här veckan är nog isarna inga problem då det ska ligga runt -20 till -25 på nätterna och - 15 på dagarna