Snödjup i Sverige just nu?

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Sitter här och gråter just nu... men jag är glad för er som får köra...
ELLER...NEJ DET ÄR JAG INTE ALLS!!!! :'(

Det som är mest frustrerande är att det har snöat konstant i 2 dagar här, men det är såpass små flingor att det knappt händer något, visst det är kanske 3-4 centimeter, men det kan man ju inte göra så mycket med.
 
Last edited:

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Sitter här och gråter just nu... men jag är glad för er som får köra...
ELLER...NEJ DET ÄR JAG INTE ALLS!!!! :'(

Det som är mest frustrerande är att det har snöat konstant i 2 dagar här, men det är såpass små flingor att det knappt händer något, visst det är kanske 3-4 centimeter, men det kan man ju inte göra så mycket med.
Men du hade det rätt bra förra året va?=D
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jodå, förra året var grymt! Pudersäsong kan man lugnt säga.
Men snön var faktiskt rätt sen då också, kom massor 5:e December men
sen vart det slask. Runt jul var det rätt bra igen!

Man är ju bara otålig, jag vet att snön kommer att komma, och att vi troligtvis
kommer att få en bra vinter som vanligt, men det rycker ju så jävulst i tummen ;)

Aja, man får glädja sig åt att det vart riktigt kallt dom senaste dagarna och isarna blir bra iallafall!

Men du hade det rätt bra förra året va?=D
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Nån som vet hur mycket det har fallit i skellefteå nu? Är det värt att ta sig 8mil dit för att prova skotern ?
 

Henkan81

Välkänd medlem
27 dec 2007
328
1
18
Sandviken
Blev en 4-5mil idag... är runt 60-70cm i Sandviken området =) Dock ingen som helst botten, men riktigt kul ändå :)
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Vi kunde inte hålla oss utan lastade skotrarna och åkte uppåt mot Bollnäs nu på kvällen. På höjden innan Alfta var det tillräckligt för att lasta av. 400möh. Snön välde över rutan. Riktigt fluff fluff med ett antal bottenkänningar....
 

Jawo

Välkänd medlem
24 jan 2012
402
3
18
Skellefteå
Orkar inte sticka ut skallen nu men men ca 30-40 cm skulle jag tro för där vid kl 8 var det ca 30 cm vid kusten 20 20 cm inne i stan sen har det snöat hela kvällen i skellefteå
 

Roothen

Välkänd medlem
10 okt 2010
182
0
6
Delsbo
Var ut en sväng med skotern idag.. det innehöll kallsupar och skotta ur hjälmen i farten... finns snö i hälsingland :p ingen botten självklart... men de kommer ju som sagt bara man trampar lite nu:) hopps att skiten inte smällter bort om någon vecka bara!
 

SurendeR

Välkänd medlem
3 jun 2012
250
1
16
1 mil norr om byske = 27cm i morse, sen så har det snöat hela dagen. Så ja, kanske 35-40cm just nu:)
 

Hellstrm

Aktiv medlem
6 okt 2012
70
0
6
Föglö, Åland
sägs att det har snöat ner ca 40-50 cm puder hemma på Föglö, Åland (ungefär i linje med Stockholm)
Är ute på praktik och är påväg ner till Polen, vill bara hem och fixa skotern och fara ut och köra!