Snödjup i Sverige just nu?

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
ja vet inte men nog tror ja de är mer snö än så där :p jokkmokk har då inte barmark!
 

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Slutet av november går det nog att åka. Vi brukar åka upp mellan jul å nyår, brukar vara lite mer än en halvmeter då. Kolla kappruet.se det är skidbacken i messlingen. Dom har webcam där med. Med vänlig hälsning, Anders
Tack för ytterligare en webcam men Björnrikets kamera brukar överanstämma bäst med snömängden vi har. Området söder om Särvsjön hade mycket snö förra säsongen så jag förstår att Messlingen också hade bra med snö
 

bigdog

Välkänd medlem
26 okt 2010
1.294
0
16
sundbyberg/messlingen
Tack för ytterligare en webcam men Björnrikets kamera brukar överanstämma bäst med snömängden vi har. Området söder om Särvsjön hade mycket snö förra säsongen så jag förstår att Messlingen också hade bra med snö
Jo det brukar bli ganska mycket mer snö när man åker från hede mot messlingen. Hoppas på det bästa i år och att det även går att köra här hemma.
 

SurendeR

Välkänd medlem
3 jun 2012
250
1
16
Shiiit, vilken vinter! Vi i den stora staden Skellefteå ligger på hela 0.2mm! Far man in mot Boliden så är det nog hela 3cm pudersnö, välkommen vinter!
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Skoter beställd, vart klart igår runt 14.00 :D Och imorse när jag vaknade stog kärringen redan i fönstret. ca 7cm nyfallen snö och snöfall! Stora tjocka härliga flingor. Vattnas tårar i ögonen. 23år gammal och känner mig som 12. BRING IT ON!

Kärringen skrattade åt mig nyss när jag ramlade ur sängen vrålande: Braaaaaap!
 

kenth

Välkänd medlem
27 sept 2011
1.397
2
38
Säter
Skoter beställd, vart klart igår runt 14.00 :D Och imorse när jag vaknade stog kärringen redan i fönstret. ca 7cm nyfallen snö och snöfall! Stora tjocka härliga flingor. Vattnas tårar i ögonen. 23år gammal och känner mig som 12. BRING IT ON!

Kärringen skrattade åt mig nyss när jag ramlade ur sängen vrålande: Braaaaaap!
Så vad blev det för skoter.......?
 

Emanuel

Välkänd medlem
30 sept 2012
936
3
16
Dalarna
Så vad blev det för skoter.......?
Rx-1a från -03 i inbyte mot en ski-doo renegade backcountry x 600 e-tec -13 åt morsan
och en ski-doo renegade backcountry x 800 e-tec -13 åt mig.

Valet mellan freeriden och backcountryn jag postade om tidigare avslutades helt enkelt med priset.
 
Last edited:

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Det ligger några cm på backen här, och nu snöar det igen. Är sagt att det ska komma en deci inatt ungefär.

Det som är lite trist är att vi har haft det kallt, -12 på nätterna och runt -5 på dagarna. Men nu skulle det bli plusgrader igen :( Aja, det är inte ens November, så man får väl se det som en bra start iallafall.