Snödjup i Sverige just nu?

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
SNÖ!! Vaknade i morse av ca 1dm snö på backen, nu har vi nästan 2dm, så jag var ju tvungen att ta skotern på en första tur!!

Ska väl lägga till att jag bor i Njurunda, ca 3 mil söder om Sundsvall.

2 dm? Skulle inte tro det, jag bor i Skottsund 4 km från Njurunda och jag har 6 cm snö just nu! Såfall väldigt lokalt!
 

aedztrom

Medlem
3 feb 2011
26
0
1
2 dm? Skulle inte tro det, jag bor i Skottsund 4 km från Njurunda och jag har 6 cm snö just nu! Såfall väldigt lokalt!
Jo, nästan 2dm som jag skrev, har inte mätt själv, men det är bra mycket mer än 6 centimeter här. Runt Norrbjörken.
 

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
SNÖ!! Vaknade i morse av ca 1dm snö på backen, nu har vi nästan 2dm, så jag var ju tvungen att ta skotern på en första tur!!

Ska väl lägga till att jag bor i Njurunda, ca 3 mil söder om Sundsvall.

Aldrig 2dm i njurunda, 1dm på sin höjd
 
E

eMe181

dumpade ner som fan här i kanske 20 minuter, vi har väl kanske 1-2 cm.

Kom nyss från älvsbyn, grönt och trist där. Är väl så det ska vara om man ska ta farväl till ens farfar innan han somnar in av prostata cancer :(
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Jo, nästan 2dm som jag skrev, har inte mätt själv, men det är bra mycket mer än 6 centimeter här. Runt Norrbjörken.
Du vet att det är skillnad på decimeter och centimeter;). ta fram en tumstock och mät skall du se att det inte är mer än kanske 10=).
 

aedztrom

Medlem
3 feb 2011
26
0
1
Du vet att det är skillnad på decimeter och centimeter;). ta fram en tumstock och mät skall du se att det inte är mer än kanske 10=).
2decimeter är 14 centimeter mer än 6 centimeter, och eftersom jag sa nästan(eftersom jag inte mätt) så kan det kanske vara 15-16. Så ja, jag vet vad skillnaden mellan decimeter och centimeter är.

Om jag skulle mäta nu så skulle det nog inte vara mer än 1 decimeter, då det har fruset till sig och packats ihop.
 
R

räsern

Det snöar i vännäs med!


Eller inte, minus grader men inte en flinga i syn, men när det är plus grader så regnar det som satan, skapligt leds