Snödjup i Sverige just nu?

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Lite nojjigt att det är så dåligt genom hela landet. Här i Östersund är det faktiskt ingen större skillnad från ifjol iaf än så länge, då kom snön framåt slutet av november om jag inte minns helt... Men snart måste de börja till fjälls däremot!
 
W

Wettainen

Höstlovet 2010 var det -22 i Luleå och snö, men minns ej hur mycket det var.
Höstlovet 2011 ( Alltså förra veckan ) Var det +8grader och regn.

Så det är alltså 31 grader varmare iår än förra året den här tiden!
 
R

räsern

jag blir förbannad och orolig på samma gång hoppas snön kommer 28november... Länken funkar inte
Kolla kiruna! Det börjar ljusna lite i denna depresionhttp://www.yr.no/sted/Sverige/Norrbotten/Kiruna/langtidsvarsel.html
Treriksröset! http://www.yr.no/sted/Sverige/Norrbotten/Treriksröset/langtidsvarsel.html
Har kollat lite olika kommuner i Norrland Kylan börjar nog krypa på 14de!
Nä nu känner jag att jag skulle vilja att sommaren kommer komma lika sent som denna vinter, som plåster på såret!
 
Last edited:
E

eMe181

Detta suger, dock har vi haft minus grader hela natten, och nu ligger vi på 1.4 minus. Enl prognoserna ska det iaf hålla sig runt kallgrader dom närmaste dygnen... Men det är en början iaf.
 
E

eMe181

Samma här, och vill ni veta vad? Det faller nån liten flinga här och där NU! Nu taggas det!
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
823
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Lite nojjigt att det är så dåligt genom hela landet. Här i Östersund är det faktiskt ingen större skillnad från ifjol iaf än så länge, då kom snön framåt slutet av november om jag inte minns helt... Men snart måste de börja till fjälls däremot!
Nja, snö hade vi kanske inte men nog var det kallare under okt-nov 2010 än vad det är i år?? Det är ju knappt att det har varit frostnätter under en hel månad.

Man kanske inte får säga så här på ett skoterforum, men jag tycker faktiskt att det är skönt att det varken är snö eller kallgrader nu...man har kunnat jaga längre än vanligt, man slipper skrapa rutorna och jävlas innan dagislämningen på morgon, man slipper skotta, man slipper ta på sig femtielva lager kläder, osv, osv

Är inte ett dugg orolig inför vintern, vinter kommer alltid förr eller senare.
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Nja, snö hade vi kanske inte men nog var det kallare under okt-nov 2010 än vad det är i år?? Det är ju knappt att det har varit frostnätter under en hel månad.

Man kanske inte får säga så här på ett skoterforum, men jag tycker faktiskt att det är skönt att det varken är snö eller kallgrader nu...man har kunnat jaga längre än vanligt, man slipper skrapa rutorna och jävlas innan dagislämningen på morgon, man slipper skotta, man slipper ta på sig femtielva lager kläder, osv, osv

Är inte ett dugg orolig inför vintern, vinter kommer alltid förr eller senare.
Nej det har jag däremot också tänkt på, det var ändå kallare överlag förra höstvintern än i år. Och som du säger, (and don't get me wrong, jag vill _verkligen_ ha snö) men snön kommer komma tillslut... Man får va nöjd över det lilla sålänge, som att nattfrosten låg kvar hela dan idag t.ex!
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Här (7 mil utanför Övik) har det vart mycket kallare igår också! Det har legat runt +8 varje dag men igår var det bara +1 ungefär med minus under natten. Och även nu i skrivande stund är det minus.

Man vet alltid att vintern kommer som sagt, och det känns som att det är mycket större chans att det ligger kvar direkt när det kommer nu :)

Men det är klart att det känns ruggigt illa när man för första gången köpt en ny maskin, och dom 2 tidigare vintrarna har vart riktigt tidiga och bra. Och så blir det såhär liksom, man känner sig nästan skyldig haha x)
 
E

eMe181

Jooo, minus här oxå!

Dock förra året hade vi nästan 30cm vid den här tiden, så nog känns det lite ''typiskt''.
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Man får ju helt enkelt spela med korten man fått.......går inte att få vintern hit snabbare, hur mkt man än vill ha den.
 
E

eMe181

Precis, känns nog ändå som att snön sedan kmr ligga kvar vid påsk..

Påsken är ju det roligaste :)