Snödjup i Sverige just nu?

jjonk

Välkänd medlem
8 feb 2011
101
0
16
28? :) ett tag kvar .. inte för att vara kritisk vill inget annat att de ska komma snö men metrologerna brukar aldrig kunna spå mer än 5 dagar framåt för hyffsad säkerhet:)

Men man kan ju alltid HOPPAS XD
 

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
43
Umeå/Boden
28? :) ett tag kvar .. inte för att vara kritisk vill inget annat att de ska komma snö men metrologerna brukar aldrig kunna spå mer än 5 dagar framåt för hyffsad säkerhet:)

Men man kan ju alltid HOPPAS XD



5 dagar? dom har ju knappt rätt dagen efter

brukar börja kolla prognoserna mån-tis när jag ska upp på helgen och under som dagarna fram till helgen kan prognosen ändras 1gång/dag
 

m0ngoloid

Välkänd medlem
13 aug 2010
5.346
2
38
Norsjö
Påstår inte att jag kan göra ett bättre jobb själv.
Men tycker prognoserna har blivit mycket mindre pålitliga på senare år, Förut kunde man faktist kolla 1 vecka framåt och det stämde hyvsat bra, så lite kritik borde man få ge
 

Sebbemagnusson

Välkänd medlem
2 dec 2008
348
0
16
Östersund
Samma som Silly Bear säger, dom har knappt rätt dagen efter... Det är som att säga att storsjöns is kommer smälta den 28 maj nästa år.
Dock ska jag inte vara allt för kritisk då jag vill ha snö mer än allt just nu :D
 

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
Läs för fan, på Flugspö, förra året pimplade vi i samma sjö 12 Okt.
Och, ?
Beror ju på vart du fiskar, öring kan du ta på flugspö i alla älvar i svergie runt om nu skulle jag tro :)

Edit : samma här, förra året anglade vi gädda i en sjö i närheten 4-5 oktober, då var det ca 1dm is. Iår har man inte sett skymten av is
 

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Lite lustigt, nu sitter manga med nya lossno maskiner och trycker... blir val ingen sno alls i ar! haha odets ironi =)

Sorry for stavningen, sitter i Thailand och skriver utan riktigt tangentbord.
 

DraupneR

Välkänd medlem
22 nov 2007
462
0
16
Kiruna
Och, ?
Beror ju på vart du fiskar, öring kan du ta på flugspö i alla älvar i svergie runt om nu skulle jag tro :)

Edit : samma här, förra året anglade vi gädda i en sjö i närheten 4-5 oktober, då var det ca 1dm is. Iår har man inte sett skymten av is

Läs: TORNEDALEN