Snödjup i Sverige just nu?

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Då var vi inne på november och fortfarande inge snö och +graderna verkar inte vela försvinna i första taget :(, nån som kommer ihåg när första snön som låg kvar kom förra året? var väll mitten på oktober?
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
jo de jag hade för mig, tror de var lite tidigare här då jag hämtade skotern kring 16-18 i luleå å då vare snö ända till harads-boden
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Såg en bild från ifjol på en skoterklubbs hemsida här i Boden, tagen den 11:e november och då hade dom börjat köra längs vissa sträckor, känns inte som om det kommer vara så i år.
 
E

eMe181

njae, men då får vi se det på ljusa sidan att snön mest troligt kommer ligga kvar under påsk :p
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Varmaste starten på november på 50år enligt Aftonbladet :(...och värmen ska hålla i sig i 2 veckor till :( :(
 
R

räsern

Får panikångest om man går tillbaka ett år precis i denna tråd! Fan kom ihåg första november förra året var man ju ute å sladda i ny snö med 240in :/
 
E

eMe181

Får panikångest om man går tillbaka ett år precis i denna tråd! Fan kom ihåg första november förra året var man ju ute å sladda i ny snö med 240in :/
Bara vi som hade tur att den kom så tidigt, vi får väl ha tur om vi ens får nån snö före December :) Som du säger, känns förjävla surt att kolla tillbaka förra året. Och det är väl oxå för att jag har skaffat mig en skoter som går....
 
R

räsern

Men hur var de vintern mot 2010? då låg väll snön på backen i november
 
R

räsern

men om vi kolla i början av 2000talet så var det väll knappt snö i november vad jag minns, iaf i vännäs
 
E

eMe181

hmm, var det 06 det nästan var grönt på julafton i bjurholm. Kom ett par CM just före julafton så att det vart vitt, men inget mer....
 
R

räsern

Var det inte 06 det öste ner i november men sen smälte allt i december?
 
E

eMe181

jopp :p minns det ;d Gick i 4:an. Vi gick på lunch, och det regnade som bara den. Och när vi kom ut så var det 1-2 dm snö, snöade hur mkt som helst och hela natten... Var hur glad som helst då, det var första gången jag åkta pulka bakom en epa :)))))