Snödjup i Sverige just nu?

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Det är så pass bra med snö att man slutat räkna centimetrar. Var ut med en polare i helgen och fick kanske ihop 2,5 mil. Med rådande kyla så kommer isarna åxå att bli bra vad det lider. Över halvmetern alla ggr och snart 10 mil på trippen.
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
146 mil då låg du i bra, vart körde du mest hemmavid lr.
Det blir de flesta milen här hemma men ca 50 uppe i gällivare trakterna! Du då? hur många mil blev de? Vart i medelpad håller du hus? Minns inte..
1 dm snö här vid kusten nu, men hoppas på snö på torsdag och i helgen!
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Åkte 260mil förra säsongen och 380mil året innan, 146 paserar man väl ganska fort typ 10 turer bara.
Skulle vilja se dig bränna av 260 mil enbart på att köra här i Sundsvall=D! Visst det går väl att susa om kring hela dagarna men vissa har ju ett liv utanför skoter åkning oxå=D!
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
lindhaga: Så lite som jag åkte ihjol har jag alldrig åkt.

2009: 310mil
2008: 280mil
2007: 380mil
2006: 220mil


Ja, det blir en del. Och jag har aldrig kört i fjällen på dom här åren, bara runt övik=)
 

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Det blir de flesta milen här hemma men ca 50 uppe i gällivare trakterna! Du då? hur många mil blev de? Vart i medelpad håller du hus? Minns inte..
1 dm snö här vid kusten nu, men hoppas på snö på torsdag och i helgen!
Jag bor i stavreviken och det blev bara ca 25 mil, hade problem med att ta sej ut på lederna tack vare att ljustorpsån inte
ville frysa till fort nog och sen kör jag inte under 10 minus har förfrusit mej för många gånger så det är inte värt det
längre och sen som du så jobbar man och av nån outgrundlig anledning så var det 25-30 minus när man var ledig
så jag hoppas att få den inkörd i vinter så man kan göra första servicen, har du gjort nåt med din maskin sen du
köpte den själv klippade jag mattan och hängde på isrivare av vajertyp och ska montera dubbelstyrstål när orken
faller på, är du nöjd med MPn lr är det nåt du skulle vilja fixa inför vintern.
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Jag bor i stavreviken och det blev bara ca 25 mil, hade problem med att ta sej ut på lederna tack vare att ljustorpsån inte
ville frysa till fort nog och....
Då har du väl endel att åka på ändå, bra leder upp mot indal och liden osv? Kunde ju vara kul att kanske samåka ngn dag, har inte vart på den sidan om stan ngngång och kört! Hoppas på en snö-rik vinter. Just nu faller det snö här i kvissleby, men det kommer från skidbackens snökanoner!=D
 
J

Jona$

lederna mot indal samt liden är inte mycket att nämna, vill man åka där det finns bra med snö och finare leder så är Ljustorp en bra start.
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
lederna mot indal samt liden är inte mycket att nämna, vill man åka där det finns bra med snö och finare leder så är Ljustorp en bra start.
Du får gärna berätta mer, startade en tråd om det istället, "Snöskoteråkning Västernorrland"
 

Spethz_

Medlem
8 nov 2010
10
0
1
Molkom
Har nu gått och köpt mig en skoter (förra veckan) så hoppas verkligen att snön kommer hit snart så jag får testa och se om det kommer bli ett växande intresse. För just nu är det barmark och någon plusgrad. =/