Snödjup i Sverige just nu?

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
"Stora Blåsjön, by i Frostvikens socken i Strömsunds kommun i norra Jämtland, ungefär 28 mil norr om Östersund och 6 km från den norska gränsen. Orten är känd för bland annat Brakkåfallet och Sveriges längsta grotta Korallgrottan. Byn har ett 80-tal invånare, tillhör Frostvikens församling och Strömsunds kommun."
 

xorex

Välkänd medlem
20 nov 2008
514
0
16
Timrå
Jag har funderat, och funderar alltid, Kom snön så här sent förra året? Äre bara de att jag saknar snön så mycket att jag tror vi hade snö tidigare de föregående året eller? När kom snön förra året? (Härnösand, sundsvall,ö-vik)

Tacksam för svar!
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Jag har funderat, och funderar alltid, Kom snön så här sent förra året? Äre bara de att jag saknar snön så mycket att jag tror vi hade snö tidigare de föregående året eller? När kom snön förra året? (Härnösand, sundsvall,ö-vik)

Tacksam för svar!
Kom några cm runt den 6-7 november 2009 men det töade bort fort. Den riktiga snön kom först 16-17 december. Har en uppmuntrande bild från den 29 november 2009;)


Mvh//Robert
 

Psyknallen

Välkänd medlem
8 sept 2010
102
0
6
Gävle
SMHI har utfärdat en klass 2 varning! Äntligen snö över gävle! Hoppas lågtrycket ligger kvar några dagar så man får några dec med snö så man kan ut å testa skotern!
 

tom_20

Välkänd medlem
17 aug 2007
336
0
16
Nyköping
Japp det är här nere nu :cool: Ligger tydligen mer innåt stan o jag ska till jobbet snart med sommardäck :argh::biggrin1:
 

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
i Boden har vi då ca 10 cm och snötäcka vägar, och vi har fortfarande sommardäck på en av våra bilar som båda två används dagligen. Så det är ganska halt!

Är det förresten någon som vet snödjup i Kobdalis, funderar på att fara och köra där?
 

deji

Välkänd medlem
i Boden har vi då ca 10 cm och snötäcka vägar, och vi har fortfarande sommardäck på en av våra bilar som båda två används dagligen. Så det är ganska halt!

Är det förresten någon som vet snödjup i Kobdalis, funderar på att fara och köra där?
Jo det är 20 i terrängen i kåbdalis, men fortfarande svaga isar! www.kabdalis.com kan du kolla snödjup och webcams

mvh