Snödjup i Sverige just nu?

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Sv: Snö

kasta på 44 mattan sen dra till katterjåkk;) haha verkar ju vara stället! e de mycket snö där på vintrarna? nån som brukar köra där?
 
D

Deleted member 6797

Sv: Snö

kasta på 44 mattan sen dra till katterjåkk;) haha verkar ju vara stället! e de mycket snö där på vintrarna? nån som brukar köra där?

katterjokk är bara nån km från riksgränsen så ja de e mycke snö där.

här i piteå har vi inte fått se en flinga än,bara frost. vi får nog vänta tills mars innan vi får första snön
 

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
30
Älvhöjden
Sv: Snö

Ja imorse blev man överlycklig när det va frost ute! :D Snö lär man väll inte se än på 2månader! :bawling: Vill bo i norrland!! :argh:
 

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Sv: Snö

Nu är det inte någon djupare snö men jag och asker uppskattade denna syn idag när vi körde en roadtrip och hämtade en fin quad :)



fan vad fränt att ha så mkt snö redan !!!!!:rock:
Här bbörjar frosten smyga fram, inte mer än så !
känns som om man vill flytta uppöver framöver!:evil:
 

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Sv: Snö

" -Hösten kommer på allvar. I månadsskiftet september oktober blir det kallare än normalt med allmän nattfrost på nätterna, säger SVT:s meterolog Lage Larsson. "

Kikade in på långtidsvarsel på svt över riksgränsen, står där att på söndag ska det bli så kallt som -16 på söndag morgon.

Vinter närmar sig med feta steg!
 

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
972
0
16
31
Arjeplog
Sv: Snö

aaaaaaaaa, känns som om det nya klimatet passar mig alldeles utmärkt :hello: får hoppas de håller i sig och förbir såhär bara :argh:
Jag hoppas på en omläggning av Golfströmmen så vi får en ny istid :rock::beer:
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Sv: Snö

Varför inte bara kalla och snörika vintrar och varma sommrar? Jobbigt med istid.