Snödjup i Sverige just nu?

Patrikbergman

Aktiv medlem
13 feb 2008
60
0
6
arvidsjaur
I arvidsjaur har jag 120 cm på bakgården(bor mitt i samhället) dock mer utanför arvidsjaur mot akkanolke och vittjokk.;) very nice, high five;)
 

SPARTA

Välkänd medlem
17 sept 2007
112
0
6
Sundsvall
Var upp i Vemdalen i helgen och där var det mycket snö. Snackade med en guide som sa att dom inte haft så här mycket snö på 15 år. Det kom dessutom ca 1 dm när vi var där uppe. Helt underbart!
 
Last edited:
D

Deleted member 9532



Såhär var det efter Solsia´s leder mellan Sollefteå, Remsle, Näsåker.
Uppe på ledningsgatan fick man felskär med skidan och åkte ut i det lösa med storskotern Ski-Doo GTX 500ss och där satt man ett ganska bra tag:D
 
W

w3stman

Va i stugan i Skärkdalen nu från Lördag tills idag Torsdag. Närmare 2 meter på flera håll och kanter. Men som tur var så var det hyfsat hårt cirka 3dm ner.



Snön som kom över natten Tisdag-Onsdag
 
Last edited:
D

Deleted member 9532

Jag har hört att det ska snöa i hela Norrland de närmaste dagarna!
 
E

ejwbegysv

4cm med snö i Gävle nu..... Tur att det finns mer i norra dalarna :)
 

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Kung bore har bestämt sig för att inte ge upp än! :D Det blev verkligen en bonusvinter i Lulstan med omnejd. Har snöat 10cm puder idag plus dem 10+10cm som kom under förra veckan. ;) Så nu är det kring 50cm här omkring i skogen vid kusten. Inte illa med tanke på hur milt det har varit på sistone.
 
D

Deleted member 9532

I Stockholm skiner solen och blommorna blomstrar:)

Men vintern saknar man ändå:D
 

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Så med andra ord så borde det gå att köra skoter nästa helg i arvidsjaur? :D


Det är verkligen inget problem. Kom 2dm här inatt till och med. knappt så att vägarna är framme längre...


Dock så är det ju noll gradigt om dagarna så det blir lite klobb före, men det fungerar lika fint för den som inte är allt för kräsen.