Snödjup i Sverige just nu?

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
Var upp till Nyborg över helgen och spelade bandy. Bodde i Kalix. När man klev på bussen hemma så var det ca -2 grader och 1.5 dm snö. När man klev av bussen 9 timmar senare så var det -22 och 5 dm. Man blev lite deprimerad när man kom hem ikväll då man var van kritvita träd och en halmeter snö däruppe :hmmmm:
 
4

426H

Nån som har koll på snöläget i åre? Såg på smhi att det skulle regna idag. :(
Skall dit i morgon med jobbet på kickoff.
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Var upp till Nyborg över helgen och spelade bandy. Bodde i Kalix. När man klev på bussen hemma så var det ca -2 grader och 1.5 dm snö. När man klev av bussen 9 timmar senare så var det -22 och 5 dm. Man blev lite deprimerad när man kom hem ikväll då man var van kritvita träd och en halmeter snö däruppe :hmmmm:
Du kan inte ha varit i Kalix och Nyborg om du såg en halvmeter snö... Plogkarmarna är nog runt 40cm och det är ungefär 20cm snö :( Ingenting alltså! :mad:
 

Erkaz

Medlem
9 nov 2007
6
0
1
Ludvika
Äntligen har det kommit snö i Ludvika trakterna! Har kommit säkert 3dm på bara två tre dagar! Och det snöar fortf! :) Weeei äntligen får man ut å köra lite!! Kul bara att man nyss vart te sthlm och opererat knät! Grr :( Men var ut igår och testa lite så dt gick fint! ^^
 

SPARTA

Välkänd medlem
17 sept 2007
112
0
6
Sundsvall
Någon som vet hur det har snöat i Kovland (sundsvall)? Eller nära sundsvall, för i centrum så kom det regn/snö...som vanligt...
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
det har vräkt ner i kiruna inatt snödjupet vet jag inte men det har nog kommit minst 2dm.
är tydligen närmare 90cm snö uppe i riksgränsen
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
fyfan, var iväg och åkte skoter jag och 3 till idag... och där vi var var det säkert minst 50cm snö iaf...ca 3dm okörd puder (härligt!) och ca 3dm hårdpackat under det, och det var runt 2mil härifrån där jag bor... man vart lite besviken när man kom hem igen och det var mkt mindre snö.. eller mkt och mkt.. mindre var det iaf :)
 
Last edited:

Nordda

Välkänd medlem
13 okt 2005
3.154
1
36
35
Helsingfors, Finland
www.pixbox.se
fyfan, var iväg och åkte skoter jag och 3 till idag... och där vi var var det säkert minst 50cm snö iaf...ca 3dm okörd puder (härligt!) och ca 3dm hårdpackat under det, och det var runt 2mil härifrån där jag bor... man vart lite besviken när man kom hem igen och det var mkt mindre snö.. eller mkt och mkt.. mindre var det iaf :)

Samma här..var bara några km uppåt inåt skogen och då blev det helt plötsligt 4-5 dm snö. :eek:
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Samma här..var bara några km uppåt inåt skogen och då blev det helt plötsligt 4-5 dm snö. :eek:

hehe okej... skumt det där att snö mängden kan ändras så pass mkt på bara en liten bit :eek: men men, går ju iofs bra tt köra här hemma med, är väll runt 40cm där snön är okört och orörd kanske :)
 
W

w3stman

Körde i Rönnöfors igen ungefär vid Åkersjön. Otrorligt med snö och riktigt skönt ställe hittade vi. Synd bara med blåst men så länge man körde så höll man sig varm så det var inte så farligt. Kan säga att snödjupet är nog runt metern om inte mer. Upp till midjan många gånger då man hoppade av skotern :beer:
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Här i Östersund är det bra med snö nu. Nästan mer än vad jag hade när jag var liten... Men nu är det 20- så jag får nog ta å stanna inne :S
 

SPARTA

Välkänd medlem
17 sept 2007
112
0
6
Sundsvall
Var ute igår och man blir förvånad hur mycket snö det är efter bara någon mil innåt landet. Mitt i stan är det typ några cm.

 
W

w3stman

Här i Östersund är det bra med snö nu. Nästan mer än vad jag hade när jag var liten... Men nu är det 20- så jag får nog ta å stanna inne :S
Den gick så bra så och köra även fast det var liiite kallt åt händerna ibland:rolleyes: Jag å en polare drog över till masten vid svartsjöarna och där fanns det tillräckligt med snö. Hoppade av skotern på ett ställe rakt ner och var strax nedanför midjan (194 lång) så snö finns det :cool: