Snödjup i Sverige just nu?

jammen600

Välkänd medlem
14 dec 2004
1.395
0
36
Timrå
Det enda positiva med detta väder är att bensinräkningen är obefintlig
fast lite skadad blir man, har inte rört skotern på 8!!!!!!!!!!!!!!!! månader
som tur är så finns det sprit så man inte kokar över.
 
W

w3stman

Körde 2 mil från Åkersjön idag. Har aldrig varit med om så mycket snö vid skoterkörning! Underbart vare :p Hoppade man av skotern hade man snö till midjan och det var endast puder men fanns självklart hårdpackat under säkert någon decimeter :beer:


Observera han som drar, han står helt vanligt. Han som står bak till höger står i spåret.:eek:
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Körde 2 mil från Åkersjön idag. Har aldrig varit med om så mycket snö vid skoterkörning! Underbart vare :p Hoppade man av skotern hade man snö till midjan och det var endast puder men fanns självklart hårdpackat under säkert någon decimeter :beer:


Observera han som drar, han står helt vanligt. Han som står bak till höger står i spåret.:eek:
Ojoj vad snö!

(yamaha utbåt ?) :D
 

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Håller med er. Yamaha under sena 90-tal och tidiga 00-tal hade underbara maskiner, men i djupsnö gick dom inte. Så var det bara.
 
W

w3stman

Haha, jaja. Kan bara säga att jag lyfte en hel del Polaris igår. Däremot Lynx Enduro och Xr-s gick förvånansvärt bra.
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
Fick dra polaris 7gånger i åkersjön i helgen. Skidoon fastnade 1gång xD Mattan paddlar på bra!

Edit: 1 av 5 gånger man fick skotta fram edgen
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Kan meddela att även vid sånt här före så tog sxr:en sig bra fram. Körde med ett gäng rmkisar av allt mellan 5 till 800cc och kan säga att dom satt bra många gånger dom med :rolleyes:
haha jag kan tänka mig att allt med matta skulle fastna där! :D
 

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Då det är sådär mycket lössnö är en kort räser värdelös i snön, då variatorn slår in så står du på backen typ
 
W

w3stman

Jo i helgen började man fundera på om man inte skulle haft en lång endå :hmmmm::p