Snödjup i Sverige just nu?

pettan86

Välkänd medlem
27 okt 2007
106
0
6
Luleå
Någon som vet snödjup kring Tärendö trakten och uppåt?
Har stuga några mil därifrån och funderar att åka upp under julledigheten:)
 

Holländaren

Välkänd medlem
6 dec 2007
108
0
6
Nån som hört nåt om det kommer nån snö snart?
Jag pratade med han som är ansvarig för snön och han sa att det kanske kan komma lite på måndag på vissa ställen :D

Om det kommer nåt just här återstår att se.. Man kan alltid hoppas iaf!
 

Rikke_h

Medlem
26 aug 2007
26
0
1
Skellefteå
LYSTRING LYSTRING!
Du som bor i norrland och tycker att du har mkt snö där du bor, berätta gärna hur mkt och vars du bor!:) Tänkte nämnligen lasta o fara o köra skoter till veckan, så skulle vara bra om man hade nått säkert kort att fara till. Hur är de med snön i Ajaur tex? allt sjunkigt bort? Skriv gärna ni som är översnöade!
 

Holländaren

Välkänd medlem
6 dec 2007
108
0
6
Skulle ju inte va felt fel att vakna på måndag morron och se en halvmeter nysnö på backen. Då blir man 6 år gammal igen :D
Visst är det så! Men några halva metrar tror jag tyvärr inte det blir :(
Jag kollade Boden och Jokkmokk eftersom jag bor mitt emellan dom 2.. I Boden blir det mellan -4 och +1 och snö på morgonen, Jokkmokk också plusgrader men ingen snö.

Verkar som att man får fara till Kiruna om man vill se nån snö.. Inte ens Gällivare räcker, där får dom bara regn..

Tips: http://www.smhi.se/cmp/jsp/polopoly.jsp?d=5236 ;)
 

holmgren_

Välkänd medlem
21 nov 2006
242
0
16
Boden
Tyvärr är nästan all snö borta i Boden också. Har varit plusgrader över en vecka nu. Väldigt tråkigt, får hoppas det blir bättre nästa vecka. Men jag tvivlar...
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
I klövsjö har en polare till mig varit och han hade snö upp till midjan när han hoppade av skotern uppe på fjället så han fick köra ända in till bron på jaktstugan!!!!
 
Last edited:
W

w3stman

Ingen som har någon aning om hur det är med föret runt ikring Ljungdalen-Flatruet-Funäsdalen? Sjöar, leder och snödjup? Ska nog dit i mellandagarna så vore kul å veta :rolleyes:
 

Booonie

Välkänd medlem
17 nov 2007
190
0
16
Luleå
kan nu meddela med säkerhet att det inte är något vidare med snö där och lederna är isiga likaså sjöarna! (var där och körde lite idag) bara vänta med att åka dit tills det har kommit 2-3 dm snö iaf.

Du rekomenderar med andra ord inte att åka dit innan det kommit mer snö?
hur djupt var det?
hur är det ute på alla myrer?
 

deji

Välkänd medlem
jag rekomendera inte att åka dit innan det kommit mer snö! skulle tippa på att det är runt 30 cm i skogen och på myrarna var det ungefär samma men med isfläckar lite här och där! nä jag tycker gott man kan vänta tills det har snöat 2 dm iaf.