Snödjup i Sverige just nu?

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Haha ja om du ska fara på Lördag så syns vi kanske där! ;)
Men vart på SMHI kan man se exakt snömängd på olika ställen?

EDIT* Hittade själv!
 
Last edited:

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
73cm enligt Ica handlaren i Vilhelmina!
Skapliga rykten. De som bor där mäter till 53cm, nån Ica handlare påstår över 70cm. Kollar man nederbörd sista 24h ( 09:00 idag) har det endast kommit 20mm vilket är ca 20cm snö.
Kollar man radarbilder så är det ett smalt stråk som fått kraftig nederbörd. Kan säker finnas nån plätt som fått över 50cm.
Microklimat är kul.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
Hittar jag en bil med drag att låna är jag på att fara dit. Men vet inte var det är och har igen att åka dit med. När ska du dit Sam?(om du ska), och kan man isf hänga på och köra med er om jag hittar bil?
 

Tokig

Välkänd medlem
1 jan 2000
698
1
18
Västerbotten
Skapliga rykten. De som bor där mäter till 53cm, nån Ica handlare påstår över 70cm. Kollar man nederbörd sista 24h ( 09:00 idag) har det endast kommit 20mm vilket är ca 20cm snö.
Kollar man radarbilder så är det ett smalt stråk som fått kraftig nederbörd. Kan säker finnas nån plätt som fått över 50cm.
Microklimat är kul.
Bojtiken ovanför Kittelfjäll har fått 73 cm snö igår. Allt enligt boende där uppe!
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
K-len: Jag vet ju inte helt säkert om vi kommer att fara, men jag hoppas det. Han som har bil och släp väntar på att få sin skoter levererad (troligtvis imorgon) , och om han får det så hoppas jag att han inte kan stå emot att åka och prova ny-maskinen. ;)

Men om det skulle bli så att vi far så kan du ju självklart köra med oss!

Hittar jag en bil med drag att låna är jag på att fara dit. Men vet inte var det är och har igen att åka dit med. När ska du dit Sam?(om du ska), och kan man isf hänga på och köra med er om jag hittar bil?
 
W

wettrob

Är ju bara dumt att prova isarna redan nu, låta dem vara tills det har fått frysa till rejält
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Avverkat runt 3mil idag, va 2dm snö med skare, bra bett för att vara så lite snö!
Vars? Bortanför Koler.
 

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Var utanför Gördalen är bilden tagen? :)

Vi var i Björnliden/Lövåsen i Grövelsjöfjällen förra helgen och kikade lite, såg liknande ut där :)
Intressant. Var det någon skillnad mellan Lövåsen (som ligger högst) och typ nere vid stora vägen? Tänker på snödjup. Var ni upp på fjället å kollade?