Snödjup i Sverige just nu?

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Vore det konstigt om vi söderut fick snö före er? Så va det väl typ förra vintern å? Vi hade då iaf mycket snö före er då, men första snön kanske inte kom före er första snö.
 
R

räsern

Vore det konstigt om vi söderut fick snö före er? Så va det väl typ förra vintern å? Vi hade då iaf mycket snö före er då, men första snön kanske inte kom före er första snö.
Grattis körde du också skoter i april? nej ni kan ju knappt köra i slutet på mars, vi har redan tagit det här en gång i tråden.
 
E

eMe181

Grattis körde du också skoter i april? nej ni kan ju knappt köra i slutet på mars, vi har redan tagit det här en gång i tråden.
Var väl inte det han pratade om?

OnT: snart kommer det snöa tror jag, alldeles vitt i himlen :D
 
R

räsern

Det kan då jag i allafall, i dalarna. Fast jag bor i en köld håla

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Söder neråt efter kusten är ju kasst , men i samma bredd grad har du väll typ funäsdalen å de,
 
R

räsern

det jag menar är att fortsätter du mot kusten där nere så äre smält allt. men kusten i norr håller det bra mycket längre, logiskt. ni får inte samma puder i södra sverige vid kusten för er töar det ju bara mest
 
E

eMe181

det jag menar är att fortsätter du mot kusten där nere så äre smält allt. men kusten i norr håller det bra mycket längre, logiskt. ni får inte samma puder i södra sverige vid kusten för er töar det ju bara mest
jo du har ju sanning. dock tog det rätt bra fart här i våras oxå...
 

Saxzor95

Välkänd medlem
27 mar 2011
410
0
16
Utanför Älvdalen
det jag menar är att fortsätter du mot kusten där nere så äre smält allt. men kusten i norr håller det bra mycket längre, logiskt. ni får inte samma puder i södra sverige vid kusten för er töar det ju bara mest
Ja det är sant, dom har ju så kallad "snökaos" när dom får 1dm, sen smälter det nästa dag hehe

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
R

räsern

Ja men håll dig till statistiken, vilket självförtroende dom fått mycket snö 2ggr då tror dom att dom har bättre före en i norrland som att "det vore väll inte alls konstigt att södra sverige har bättre före". Var inte förra kallaste på 100år eller något sånt?
 

Saxzor95

Välkänd medlem
27 mar 2011
410
0
16
Utanför Älvdalen
Ja men håll dig till statistiken, vilket självförtroende dom fått mycket snö 2ggr då tror dom att dom har bättre före en i norrland som att "det vore väll inte alls konstigt att södra sverige har bättre före". Var inte förra kallaste på 100år eller något sånt?
Det var ett skämt u mad?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
R

räsern

Det var ju inte dig jag syftade på i det hela :)

Det var Fish som undrade om det vore konstigt
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
De två senaste vintrarna har snö mängden här i sundsvall legat på runt metern och strax över under vissa perioder. Vad skilljer den snön från snö i t.ex. boden, gällivare kiruna? Inget skulle jag vilja säger. Förre vintern var lite jobbigt dock, första månaden alltså november och halv december var det ju bara puder före utan ngn botten, sen blev det bra botten och sedan damp det ner typ 40-50 cm puder så det var härligt körning.

Snökaos vid 1 dm snö? Är ju likadant i hela landet. Kiruna hade direkt trafikproblem när det kom snö. Så vad skilljer mellan kiruna-sundsvall-stockholm. Inget eller jo, i sthlm kan dem köra i rustningstrafik=)

Hoppas på riktigt mkt snö nu i helgen, om jag får välja mellan "leverantör" av vädret så hoppas jag på yr. då blir det väl 3-4dm snö.
 
R

räsern

Jo då kom snön tidigare en väntat, hade ens alla vinter däck på då ens? snö koas i januari februari här knappast!