Snödjup i Sverige just nu?

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
-9.5 i Boden, men det blir väl plusgrader och monsunregn snart i vanlig ordning.... börjar känna att man är lite negativ nu.
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
-19 i Gällivare imorse. Dock har dom ju lovat plusgrader och snöblandat imorrn så får se vad sin händer

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Ja här i Boden ska det då vara +5 grader imorgon och regn. Sedan minus igen på torsdag, kommer snart inte gå att röra sig ute p.g.a halka.
 
R

räsern

Enligt yr så är det inga plusgrader i sikte nästa vecka enda tills 8december, sen ska de snöa med! Så en glöder livslusten lite :D
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
-18 i Morse nu har vi -6 och det har nyss börjat snöa dom lovar snö till 04:00 sen ska det slå om till +2 och regn fram till 15:00 så i morgon kanske vi inte har nå snö kvar.
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Detta är ju skandal! Jag bor i Gästrikland och där har vi mer snö än vad det är Luleå där jag sitter nu.. Bedrövligt! Jag som hade hoppats på lite snö nu när man är så långt upp i landet..
 
R

räsern

Detta är ju skandal! Jag bor i Gästrikland och där har vi mer snö än vad det är Luleå där jag sitter nu.. Bedrövligt! Jag som hade hoppats på lite snö nu när man är så långt upp i landet..
Jo men du kan ju vänta tills det blir vinter i hela Norrland. Vinter betyder att det vart minusgrader under en tid, nu är det inte det. Om 1-2 månader kan du återkomma så kan vi jämföra snödjup
 

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Jo men du kan ju vänta tills det blir vinter i hela Norrland. Vinter betyder att det vart minusgrader under en tid, nu är det inte det. Om 1-2 månader kan du återkomma så kan vi jämföra snödjup
Förra vintern hade vi ju mer snö än er.. Så vart vill du komma? :)
 

Sledborne

Välkänd medlem
1 okt 2008
1.296
1
16
Umeå/Arjeplog
Frågan är ju vart du vill komma med ditt inlägg ajsman?

Klart att vissa vintrar är olika, bara för att man är långt upp i landet innebär det inte garanterat snödjup.

Skulle snarare jämföra längst snösäsong, där kan man garantera att norrland tar priset :smow:
 
E

eMe181

Snön som kommit här = borta :( bara invänta helgen där dom utlovar ett snöfall, och sedan kallgrader hela veckan efter det ;)
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.193
69
48
Skellefteå
Murphys law,
kallt = ingen nederbörd..
Nederbörd = varmt ute
All snö har regnat bort senaste timmen/timmarna


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=65.281838,21.501283
stämmer väl inte riktigt att bara för att det är minusgrader kommer det inte nederbörd, men nog fan börjar det vara bedrövligt att det snart är december och det finns inte ett enda ställe med 3dm och inga slalombackar öppna =/