Snödjup i Sverige just nu?

W

Wettainen

Snön kommer förr eller senare, kanske inte nog mycket till jul men älvarna har då frusit igen då iallafall!
Dom har iallafall lovat skit väder här i Luleå imorn och på lördag, ska vara snöblandat regn och sen dra över till bara regn och riktig blåst.
Lär ju inte vara så roligt att köra bil just nu när man har dåliga däck på den :)
 
E

eMe181

Hur ofta stämmer YR.NO? om dom stämmer, isf kyss min röv 18cm snö på söndag ^^^^
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Själv Gillar jag SMHI den stämmer rätt ofta vart jag bor. brukar kika Smhi å Nordnytt ibland Yr men den feler så ofta så ibland kikar jag inte den på flera veckor.
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Jag tror jo man ska ta den vädersidan som har en väderstation nära dig då får man mest rätt. Jag kikar ofta på trafikkamerorna där ser man om stolpar nära dig visar snö och om det blåser mot ditt håll vart du bor. där kan man se om det är snö på gång runt dig.
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Bara snön kommer så får man börja köra var och tog upp näten idag det är 30cm Is på sjön så kommer det snö så man kommer ut på sjön kan man börjar köra där tills det blir nog i skogarna.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
30cm is redan? :eek: Fast ja du bor ju lite längre upp också.

Jag blir då självmordsbenägen om det inte kommer någon snö första vintern man köpt en NY skoter. Men det är ju faktiskt inte säkert att det blir vinter i år, men i Januari lär det nog inte vara snöfritt.

Bara snön kommer så får man börja köra var och tog upp näten idag det är 30cm Is på sjön så kommer det snö så man kommer ut på sjön kan man börjar köra där tills det blir nog i skogarna.
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Igår lova dom snö från 08:00 till 17:00 ca 6-7cm nu har dom ändrat nu lovar dom från 08:00 till 12:00 ca 3cm få se om det kommer nå alls. det är hård blåst ute
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Nu börjar det snöa i en stor del av väster och norrbotten men det har inte börjat i Gällivare ännu många väglagskameror visar på snö nu när man kikar det tänds fler och fler på snö.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Nu börjar det snöa i en stor del av väster och norrbotten men det har inte börjat i Gällivare ännu många väglagskameror visar på snö nu när man kikar det tänds fler och fler på snö.
Vars bor du? Blir galen om det inte kommer snö snart!!
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Nu börjar det snöa dricker kaffe och njuter av det vita guldet utanför fönstret hoppas det kommer nu några centimeter.