snödjup i kronogård!?!

D

Draken

Nu var det förvisso mestadels grus och sten tillsammans med lösa kvistar i branten/ravinen.

Jag skulle nog varit mer rädd om skotern än dom var,för jag kan sätta två spänn att dom där spåren inte syns det minsta till sommaren.
 

Lynxi

Välkänd medlem
20 jan 2006
890
3
16
Luleå
Nu var det förvisso mestadels grus och sten tillsammans med lösa kvistar i branten/ravinen.

Jag skulle nog varit mer rädd om skotern än dom var,för jag kan sätta två spänn att dom där spåren inte syns det minsta till sommaren.
Jaså? Jag sätter mina 3 kronor på att det syns.
Var någonstans är bilden tagen. Är det vid en sjö? Vilket nummer på sjön isåfall, numren finns på kronogårds karta.
Jag kan gå förbi o titta på sommaren, ska dit o fiska.
 

Jallas

Välkänd medlem
7 nov 2007
284
0
16
Luleå
Jaså? Jag sätter mina 3 kronor på att det syns.
Var någonstans är bilden tagen. Är det vid en sjö? Vilket nummer på sjön isåfall, numren finns på kronogårds karta.
Jag kan gå förbi o titta på sommaren, ska dit o fiska.
Var tomten inge snäll i år? :)
 
D

Draken

Jaså? Jag sätter mina 3 kronor på att det syns.
Var någonstans är bilden tagen. Är det vid en sjö? Vilket nummer på sjön isåfall, numren finns på kronogårds karta.
Jag kan gå förbi o titta på sommaren, ska dit o fiska.
Finns ju bara sjöar där uppe så säkert är det vid nån sjö. :)

Eftersom du är så säker på att det syns så kan du leta i närheten av vändplattan så får vi se om du hittar några skador. :cool:
 

Chaz

Välkänd medlem
1 dec 2010
112
0
6
Luleå
20101227021.jpg
Här tog det stopp....

Var där 27-28 dec och det är mycket bättre nu än det var helgen innan jul.
Innan jul var det så fluffigt puder att man körde på marken med puder upp över rutan.
Nu är det mer som det brukar vara. dvs man ligger 30-40 cm ner i snön. och med ett snödjup på 80-100 cm så är man inte och krafsar i backen hela tiden. Men visst när man håller på att fastna och trycker fullt då sprutar det lite gräs och mossa.
 

Jallas

Välkänd medlem
7 nov 2007
284
0
16
Luleå
Jo de är kallt i stort sett hela länet kom från pålkem igår och där var det -32 så det är nog bara vänta på behagligare temperatur:)
 

froomelom

Välkänd medlem
1 sept 2008
342
1
16
lule
improviserar ni er bara fram eller har ni något slags mål när ni är ute å kör.. tänkte eftersom ni bara kör friåkning
 

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
improviserar ni er bara fram eller har ni något slags mål när ni är ute å kör.. tänkte eftersom ni bara kör friåkning
För de mesta så har vi inget "mål", vi kör åt de håll där de ser kul ut helt enkelt och när soppan börjar ta slut så vänder vi om hemåt. :)

Hah, snygg länk till snwprf.nu hehe.
Dekaltrim är bra, inte föratt de var meningen att göra reklam eller nått sånt, svårt att foto skotern utan att den syns helt enkelt.

Men visst, här får du en bild utan den. :)