Snödjup Adolfström?

Leffee

Välkänd medlem
25 okt 2006
406
0
16
Sävar
Nån som vet hur djupt snön ligger i adolfström bortanför arvidsjaur och det? :)
ska nämligen upp dit snart så skulle va kul och veta ungefär exakt hur mkt det är där nu :)

nån vänlig själ som vet så skriv gärna..
ha en bra skotersäsong :D
 

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
sjöarna kring gautosjö och adolfström är helt okej fortfarande dock lite vatten på kanterna o vid in och utlopp däremot älvarna börjar ge med sig. snödjupet nere i byarna gauto och adolfström är rätt så lite varierar i djup mellan ca 5 cm upp till ett par dm.. lederna är fortfarande körbara men man får kryssa mellan några stenar på låglandet uppe på fjällen på skuggsidorna har vi tom hittat lite puder surfning.. och det finns vissa ställen som är sjukt mycke snö kvar på.. men så kanske det alltid är runt den här tiden på året? ångrar mig inte en sekund att man får upp iaf bara det fortsätter vara några minus på natten så kommer det att gå att åka hyffsat över påsk oxå :)
 
A

AndyLee

Det är helt värdelöst med snö i Adolfström, om man lyckas hitta någon snö så har man haft en plågsam färd dit bakom sej över stock, sten och vatten... ställ bort skotern och ta fram hojen ist!
 

Smithers

Välkänd medlem
22 nov 2007
514
0
16
umeå
ja som sagt man får kryssa o så mellan stenar på låglandet men på skuggsidorna på fjällen var det mycket bra :) man man kan ju inte jämföra med hur det är mitt i vintern man får ta det för vad det är sista åket för säsongen.
 

Mulleson

Välkänd medlem
7 apr 2009
1.018
2
38
Luleå
Fick ett mail (till skoternördslistan) i måndags av en av cheferna på företaget. Han har stuga där uppe.

"Det hade kommit en meter sedan Juldagen uppe i stugan, visseligen hade det sjunkt ihop till ca 70cm totalt, men det gick att köra bra ändå, 3 timmar på torsdagskvällen tillbringades íhop med grannen för att få hans Lynx mountain att gå köra med, berättar hela historien på anmodan :)"
 

Freddan Rev 800

Välkänd medlem
9 dec 2005
636
4
18
Skellefteå
www.partybandettba.se
Med en drucken papegojas ihärdighet väcker jag denna tråd till liv...

Någon som vet (och helst har varit där) hur det ser ut med isarna och om det finns nått puder någonstans?

Åker upp med familjen på onsdag och det vore kul att veta vad som väntar.

Mvh
Fredrik
 

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Puder är det nog svårt att hitta. Skare överallt, dock kom det ca 10 cm snö i söndags. Isarna är körbara där det är stakade leder
 

Freddan Rev 800

Välkänd medlem
9 dec 2005
636
4
18
Skellefteå
www.partybandettba.se
Då "http://www.adolfsstrom.se/" inte direkt är till för att locka puderåkare till området, ställer jag samma fråga igen, till forumet.

Någon som varit/ är i Adolfström eller gauto som vet hur föret ser ut och om det finns puder i något område?
 

Backman

Välkänd medlem
29 feb 2008
380
0
16
Haparanda
vi var där 20/3 - 23/3 och de var hård skorpa med lite puder men vissa ställen mer men ändå inte helt bra