Snö!?

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
ejwbegysv skrev:
I gördalen är det 20cm men blir nog mer imorrn...
Du verkar bo i västa snöhålet jag minns en bild från förra året den va det regält med snö på :)
Vi är på rätt väg nu man ber till skoterguden hela nätterna *Hooha*
 

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Om du tar fram en sverige karta o letar reda på gördalen så förstår du nog varför dom har mkt snö :) så nära norge som möjligt och längst upp i dalarna

vidamic skrev:
Du verkar bo i västa snöhålet jag minns en bild från förra året den va det regält med snö på :)
Vi är på rätt väg nu man ber till skoterguden hela nätterna *Hooha*
 
E

ejwbegysv

Vi får mycket snö av några anledningar...

Bla. Så ligger vi i dalgången mellan Fulufjället och Drevfjället..

Fulufjället har en väldigt stor platå som tvingar upp målnen,,, det leder till mycket nederbörd..

Och just grejen att det är en dalgång gör ofta att kyla stannar kvar...
 

henke_440

Aktiv medlem
20 nov 2005
94
0
6
viksjöfors
shit va med snö! nu vart jag avundsjuk!:mad: jaha, är det så att du kan åka oxå,eller går skidorna igenom snön på en gång?
 
E

ejwbegysv

Är just nu 37 mil "hemifrån" så jag vet inte.. Var ju kallt veckan före så det borde vara ganska bra fryst i backen iaf...
 
Last edited:

KimAlexander

Välkänd medlem
14 jan 2005
894
0
16
Gällivare
Gällivare

Vi har en 30-45 cm hära nu,,, Kommer hela tiden,, ska snöa hela helgen har d sagts:p fan va fint,,,ska dra en sväng me pärlan imorrn:)
 

henke_440

Aktiv medlem
20 nov 2005
94
0
6
viksjöfors
funderar på att fara till gördalen jag oxå. ser mycket trevligt ut där. hoppas att det kommer ännu mera snö tills dess!:)
 
E

ejwbegysv

henke_440 skrev:
funderar på att fara till gördalen jag oxå. ser mycket trevligt ut där. hoppas att det kommer ännu mera snö tills dess!:)
Du är så välkommen så... Finns massor med boende osv..