Snö

Jerry

Aktiv medlem
1 jan 2000
54
0
1
Tjena....ja undrar lite hur de ser ut över vårt avlånga lan hur djupt är det igentligen..och är det nån som vet hur det ser ut i Hede ska dit på onsdag?????

tacksamm för svar//////Jerry
 

OrrenXLT

Välkänd medlem
1 jan 2000
404
0
16
Råneå Sverige
Här kring råne var det cirka halvmetern för ett tag sen men nu har det varit varmt några dar så nu är de bara ett par dec kvar....skit..
 

egon

Välkänd medlem
1 jan 2000
232
0
16
Nån som vet hur det ser ut mellan Bredbyn och Solberg? Ska ev. dit till helgen och jag hoppas på mycket snö...
 

henkew

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.630
0
16
44
Bredbyn
www.henkew.com
[Uppdaterat: Senast editerat den 21-Feb-04 kl 05:40 PM (CET)]Jag bor strax utanför Bredbyn och här har vi ca. 4 deci där det inte varit allt för utsatt för solen.
Solberg är ju alltid snösäkert så det blir nog mer och mer snö uppöver skulle jag tro, jag har dock inte varit dit på sistone så jag vet inte exakt hur mycket dom har där.

Det bästa vore om det kunde bli ordentligt kallt nu och sedan snöa några decimeter till, då skulle man få en bra skare i botten också lite härligt puder ovanpå!

Vad är det som lockar dig hit då egon, bor du i närheten?
 

egon

Välkänd medlem
1 jan 2000
232
0
16
Jag bor uppmot Husum men en kompis farsa har ett hus i Sunnersta om du vet var det är. Eftersom det i stort sett är barmark här nere vid kusten så har man inget val, man måste ju få ta en sista sväng!
Det har varit ovanligt lite snö här hela vintern men det hänger nog ihop med att man bytt skoter, lagen om alltings jävlighet... Hade man haft kvar den gammla häcken hade det säkert varit en halvmeter snö nu...
 

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
39
Järvsö
Det här har varit den sämsta vintern på ett bra tag.. Håller med dig Egon att om man hade haft kvar den gamla skotern så hade det vart snö upp över öronen..:)
 

egon

Välkänd medlem
1 jan 2000
232
0
16
Här nere vid kusten har det varit katastrofalt, i stort sett barbacke fram tills efter nyår, toppnotering på ca 4dm snö och nu är det bara gräs och is överallt...

Var bor du vmax?
 

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
39
Järvsö
I Järvsö i Hälsingland... Snön har väl legat hyfsat kvar, men nu är det ju hårdpackad så om det skulle kom en 2dm så skulle det vara perfekt:)


 

highmark_x

Medlem
1 jan 2000
36
0
1
umeå
här i umeå har det kommit 1.5dm snö inatt så vi har väl nästan 4dm nu!..=) det har ju varit varmt förra veckan så det har satt ihop lite grann så nu är det fint skoterföre i umeå...
 
J

jippi

i luleå har det det kommit cirka 2.5 dec och det kommer mer mums!!!=)
 
L

LynxRiders

Här i norra Jämtland Gäddede, finns det Mycket sn... tinade bort en del i förra veckan. men det fanns en del att ta av, har snöat någon decimeter nysnö nu i veckan... Alldeles underbart skoterföre!!!
 

Vmax 500

Välkänd medlem
1 jan 2000
408
0
16
39
Järvsö
Nu snöar det som bara den i lilla Järvsö...

Man trodde det var kört med vintern så man tappade suget, men blev det ju tvärtom:)


 

setras

Välkänd medlem
1 jan 2000
526
2
18
Sollefteå
Här i Sollefteå så kom det ca 35cm på 2 dygn för ett par veckor sedan, var så grymt härligt att köra då. Sen gick det ett par dagar så kom regnet och plusgraderna... så nu är det inte så mycket kvar :(