Snö i borgafjäll?

Ä

ännu en gäst

enligt en kompis som var där i helgen så var det dåligt med snö på sina ställen, men det fanns platser där det var riktigt bar med puder..

E

Ej medlem/Inloggad

Ab600 skrev:
Är det nån som har ny varit upp till borga??
Hur mycket snö äre där uppe?
haha, ja lite snö har vi men nu har det börjat tina upp så det blir lösare och lösare..
kan rekomendera skoterkörning i borgafjäll.:D /ortsbo

E

Ej medlem/Inloggad

Det ska jag med :) Har förövrigt stuga där och trivs med att köra där.

Ab600

Välkänd medlem
19 apr 2005
189
0
16
Lycksele
Ej medlem/Inloggad skrev:
Det ska jag med :) Har förövrigt stuga där och trivs med att köra där.
Ha du nå bra tips på nåt bra ställe? De ä väll skoterförbud på många ställen...?

E

Ej medlem/Inloggad

Åk leden mot saxnäs, när leden svänger av norrut, mot saxnäs, åk ner i björkskogen mot gitssjöfjället. Där har du ett lekparadis, hur mycket små drivor och hopp som helst... Marsfjället är åxå värt att åka till./Andreas

Ab600

Välkänd medlem
19 apr 2005
189
0
16
Lycksele
Åk leden mot saxnäs, när leden svänger av norrut, mot saxnäs, åk ner i björkskogen mot gitssjöfjället. Där har du ett lekparadis, hur mycket små drivor och hopp som helst... Marsfjället är åxå värt att åka till./Andreas
Tackar och bockar!! Nu längta jag ännu mer : )

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
Där i snåret var man å körde lite...synd bara att all snö tinade bort på tisdagen (v.8)...men vi fick ju iaf en dags bra åkning, kan man begära mer?!.....humm...

Hoppas att det kommit mer snö för er del...för på leden mellan borga och saxnäs var det 50% barmark och 50% snö resten av veckan vi var där!! borga sjön var helt blå av vatten, och där leden (borga-borgafjäll) går över avasjön (?) var det vatten halva sträckan...menmen...som sagt vädret var ju fint iaf...var ju inte så man förfrös direkt

Ab600

Välkänd medlem
19 apr 2005
189
0
16
Lycksele
Vet inte om det kom någon snö där uppe förra veckan.. Det kom ju nästan 4dm i inlandet.
Nån som vet?