Snöööööö!!!

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
Visst det är en enormt härlig syn att se snön falla från himlen igen. Men det är ju ingen ide att förvänta sig att den ska stanna än. Göra den det under november alls så ska man ju vara glad. Och har man skoterföra till Jul ska man va nöjd. Som det har varit dom senaste åren är det då så.
OCH NU SNACKAR JAG OM LULEÅ, INGET ANNAT.
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Spelar fan ingen roll hur gammal man blir. Man blir som en 10-åring när det börjar snöa. Det riktigt spritter i kroppen och rycken i gastummen blir allt starkare!

Jag säger bara en sak, det är inte länge kvar nu! :D
 

mikaelvoss

Välkänd medlem
1 jan 2000
342
0
16
Örnsköldsvik
Tillockmed jag fick känna på snö idag här nere i Övik. Snöade en stund ett par mil in i landet och det följde med timmerbilarna därifrån hit ut till kusten och min arbetsplats...

Som sagt, det är ju inget som stannar än på ett tag men det känns ändå bra i "skälen" då den första snön dyker upp.

Tror nästan att det kan komma några flingor här inatt... hade varit trevligt. :rolleyes:
 
O

orestone

Snöade i Sollefteå natten mot fredag också. Va bara tvungen att ge mej ut å köra lite, blev nog en kilometer i alla fall.
 

GeK

Välkänd medlem
1 jan 2000
593
3
18
Stockholm, kör i norra dalarna
Såg i någon blaska att en "meteorolog" lovade 10-åravinter, d.v.s. riktigt kall men tyvärr med lite nederbörd. Hoppas temperaturen stämmer men nederbörden också kommer rejält! 04-05 var det sämsta jag varit med om någonsin.
 

markus

Aktiv medlem
1 jan 2000
60
0
6


Tagen i dag. Ursäkta liten bild, hur får man bilden att bli större och direkt "klistrad" till meddelandet - inte som en link ? Har bilder som är i datorn men inte i nätet, och förtår inte hur får man dom att bli synligt här i forumet.
 

Ahlen

Aktiv medlem
29 mar 2005
50
0
1
Lappland
Gällivare:

Snön har kommit för att stanna! Ligger väl en 7-8 cm snö på backen nu å var 5 minusgrader mitt på dan!
 

Errrnst

Välkänd medlem
1 jan 2000
514
1
16
36
Luleå Sverige
Alltså jag måste ju säga att jag blir något avundsjuk på alla som säger att de har en massa snö!
Vars i hela friden är snön som ska täcka Luleås gator...? :confused:
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Skeå -9 grader å kanske några centimeter med snö på gräsytorna, men fy f*n va jag fryser :D Man e ju inte van kylan..å e f*n inte sugen på gå till jobbet!
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
markus skrev:
http://asko7.softavenue.fi/kuvagalleria/mklehti/haekuva.asp?Size=1&Kid=9545

Tagen i dag. Ursäkta liten bild, hur får man bilden att bli större och direkt "klistrad" till meddelandet - inte som en link ? Har bilder som är i datorn men inte i nätet, och förtår inte hur får man dom att bli synligt här i forumet.

Skryter lite och meddelar att vi har +2,5 dm snö här. Ser inte så mycket ut på bilden men jag orkade inte fota mot tumstock eller liknande. Ska ut och leka på ängen idag så man får köra av sig det värsta... :D http://forum.snowrider.se/uploads/robster/IMG_1920_liten.JPG