Nu tjatar jag igen!
Men det är inte oljepumpen längre utan det har löst sig tack vare er!
Min F7a går dåligt som fan på högre varv Det börjar ca vid 6500 lite smått men över 7000 går den riktigt kasst och varvar inte över 7500 :sad2:
Den går lite uggigt vid ca4300 - 4800 också men det tror jag de flesta gör el?
Den liksom bluddrar och missar och har sig! (trodde detta berodde på att den tog så mycket olja, men tydligen inte)
Har haft lös apv portarna och kolllat så dom löper fint och kollat vajersträckningen, tyckte nog att vajrarna kunde gått lite lättare så det får bli nya vajrar men jag tror ändå inte att detta är felet.
Hur kan man kolla så att själva apv motorn fungerar?
Känns mer som det är något tändrelaterat fel eller bränslerelaterat?
Har hört att det kan vara TPSen???
Är det svårt att kolla så tändnigen står som den ska? Hur gör man i så fall? Och hur ska den stå?
Kan tillägga att det är nya kolvar (original), ny nicasil i båda och nya insugsgummin inför denna säsong, kört högst 50 mil! (Den gick nästan likadant innan bytet men den går något sämre nu iaf på högre varv som sagt)
Så det känns inge kul å köra när den inte går som den ska.
Funderar starkt på att lämna in den till någon som kan kolla över tändning, avp och TPSen För jag blir fan idiot på att den inte går som den ska!:frusty:
Någon som vet någon som kan kolla dessa saker i värmland el iaf i närheten?
Gärna någon som vet vad han håller på med och har mycket erfarenhet av F7or F6or M7or osv.
MVH
Men det är inte oljepumpen längre utan det har löst sig tack vare er!
Min F7a går dåligt som fan på högre varv Det börjar ca vid 6500 lite smått men över 7000 går den riktigt kasst och varvar inte över 7500 :sad2:
Den går lite uggigt vid ca4300 - 4800 också men det tror jag de flesta gör el?
Den liksom bluddrar och missar och har sig! (trodde detta berodde på att den tog så mycket olja, men tydligen inte)
Har haft lös apv portarna och kolllat så dom löper fint och kollat vajersträckningen, tyckte nog att vajrarna kunde gått lite lättare så det får bli nya vajrar men jag tror ändå inte att detta är felet.
Hur kan man kolla så att själva apv motorn fungerar?
Känns mer som det är något tändrelaterat fel eller bränslerelaterat?
Har hört att det kan vara TPSen???
Är det svårt att kolla så tändnigen står som den ska? Hur gör man i så fall? Och hur ska den stå?
Kan tillägga att det är nya kolvar (original), ny nicasil i båda och nya insugsgummin inför denna säsong, kört högst 50 mil! (Den gick nästan likadant innan bytet men den går något sämre nu iaf på högre varv som sagt)
Så det känns inge kul å köra när den inte går som den ska.
Funderar starkt på att lämna in den till någon som kan kolla över tändning, avp och TPSen För jag blir fan idiot på att den inte går som den ska!:frusty:
Någon som vet någon som kan kolla dessa saker i värmland el iaf i närheten?
Gärna någon som vet vad han håller på med och har mycket erfarenhet av F7or F6or M7or osv.
MVH