Sm i backe

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Det är märkligt!!!
Vi har haft ett sm i backe i kalix och inte ett ord om det än (för utom i resultat)
Mycke dåligt!!!!

B

björne

Jo, det är riktigt dåligt med artiklar från årets backtävlingar.
Fy skäms, hoppas verkligen på en förbättring.

L

Leif Viklund

Till alla som saknar en artikel.
Jag är den som brukligt skriver artiklarna om Snöskoter Backe här på skoterleden.net

Jag håller fullständigt med om att det är "mycket dåligt" att vi inte lyckats få ihop en artikel från SM-Finalen i Snöskoter Backe.
Jag ska försöka förklara och "skylla ifrån mig".

Som ni trogna skoterleden-läsare säkert vet så har vårt team satsat mycket hårt på en långt framskjuten placering i SM Backe. (guld skulle vi ha)
Under SM-finalen så hade vi mycket strul och detta gjorde att hela teamet jobbade frenetiskt för vår målsättning.
Det gjorde att vi helt fokuserade på vår satsning och därmed hade vi inte en chans att följa tävlingen och göra en bra artikel som SM finalen dessutom var helt värd.
Därför beslutade jag att inte göra SHRA Kalix den björntjänsten att skriva en artikel som inte gav tävlingen den uppmärksamhet den med rätta förtjänade.

Trots våra ansträngningar i depån så hade vi en team medlem som fotade under dagen för att vi skulle kunna publicera bilder iallafall.
Tyvärr så blev kameran stulen vid ett lägenhetsinbrott söndagkväll. INNAN VI HUNNIT TÖMMA KAMERAN. Så vi har inte ens bilder att publicera.
Jag ångrar mig enormt för att jag inte tog med någon medarbetare från skoterleden.net som kunde fokusera på tävlingen. Utan jag litade helt på mig själv, vilket vår läsekrets nu får lida av.
Men jag lovar att nästa säsong ska jag ha en artikel till er läsare. från varje tävling jag besöker.

Om dessa "dåliga bortförklaringar" godtas av er.(vår läsarkrets) AVGÖR DU.

Skriv ner dina reflextioner. Jag tar åt mig.

Leif Viklund /SnöskoterBacke Racingreporter på skoterleden.net

Habbeli

Välkänd medlem
1 jan 2000
352
0
16
Sverige
Jag tycker det är rent bedrövligt vad dåligt skotertävlingarna följs upp,det är ju bara ren tur om man ens får se resultatlistorna för att inte tala om tv-sändningarna dom finns ju nästan inte alls. Vad ska man göra när man har ett brinnande intresse för skoter men inte kan åka runt halva Sverige för att få se tävlingarna

R

raid

Sen så verkar ju arrangören inte vilja publicera en komplett resultatlista heller, med hänvisning till "att man inte måste". Nej, det kanske finns ngn paragraf i svemo som säger att arrangören inte är skyldig att redovisa hela resultatlistan, men andra klubbar har gjort detta trots att man inte måste, vilket iaf visar på god vilja.

netram

Välkänd medlem
1 jan 2000
291
0
16
skoter i tv

viasat sport visar i mc spegeln ofta skoter tävlingar

danne3

Semi PRO sledder
1 jan 2000
142
0
0
Vad gäller resultatlistan från finalen om det är den som raid hänvisar till.....

Komplett lista är på gång, har varit frågetecken över hur vissa ska placeras vilket nu är utrett.
Den hänvisning raid pratar om har aldrig getts från vårat håll iaf, det enda som hänvisats till är att det inte finns upptaget i reglementet hur resultatlistan ska göras/presenteras, när det då finns alternativ över hur vissa ska placeras så var jag inte beredd att göra en lista efter egna åsikter.

/Danne SHRA Kalix