Sm 300

vårnörden

Medlem
23 feb 2008
8
0
1
Hej!

Har en sm-300 -75 som är i stort behov av en ny och fräsch huv. Är det någon som vet av en sådan är jag tacksam för svar. Har funderat på att lacka och "strajpa" om den men är osäker om huven är i skick för det när den nästan håller ihop med popnit.
/Niclas
 

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Det är ingen fara med huven den är ju gjord i glasfiber, prova spackla ska du se att det löser sig, har precis spacklat i hop min egen vara väl ganska bra, dessutom har jag då en huv över men jag vet inte om jag ska ha kvara den eller ej, har ju 2st sm:ar själv, ta och köp nå glasfiberspackel och har du stora hål eller så köp även lite glasfiber matta
 

vårnörden

Medlem
23 feb 2008
8
0
1
ok...tack för svaret..då kan jag ju höstfixa den! vet du av någon annan sm som reservdelsskoter kan du ju höra av dig!
 

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Såg dom hade ut en på blocket, men den var nere i dalarna, vart sugen sj men det blir så långt för mig
 

vårnörden

Medlem
23 feb 2008
8
0
1
jo tack...du kan ju höra av dig om du vill bli av med grejorna för att jag är intresserad av att göra denna körbar....ungarna är som galen i denna! Skulle ha haft någonting över förgasaren...något skydd av något slag så det inte kommer in skit och snö!
/Niclas
 

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Jag har en luftrenare över men tror det blir problem med tanklocket då, men jag har ju en extra tank också, men luftrenaren till dom där är ju inte så mycket ser ut som en liten låda bara, jasså Granberg har du en 300, nog trodde jag det var som mina en 340
 

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Ok, för 340in är ju ett rigtigt krutpaket då den är så lätt man kan inte tro det bara är 25hk, nog för att 300an är fränare, tror vi ska prova trimma polarens 300a då han kommer hem har lite grejer över he he