Slydog powderhound vs. C&a pro

19 \/iktor 95

Medlem
12 mar 2013
10
0
1
Har funderat ett tag på att köpa slydog powderhound skidor, har c&a pro xtx men undrar vad den stora skillnaden mellan dom är. Slydog skidorna sägs väll vara bättre i lössnö och inte lika aggressiv på led ?:)
 

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Jag kör med slydog på hcr:en. Dock 7". Dom är riktigt trevliga. Dock är dom lite knepiga till en början eftersom dom är så mjuka. Man tror man ska slita sönder som när man kört fast och skidkrokarna vibrerar så man tror man ska tappa allting.

Skulle tro att om man satte fast skidan i bakkant i ett skruvstäd skulle man kunna vrida den 180 grader längst fram innan det tar stopp. Så känns ju inte så stabilt men skulle aldrig köra med några andra skidor efter jag vant mig vid dom. Men somsagt inga höjdare på led. Helt klart snygga skidor. Beställde mina från deras sida (ski builder) där kan man sitta länge och dregla över alla färgkominationer och stilar :).
 

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
har ett par slydog på min m8 och är väldigt nöjd med dem, kan vara för att jag kört med org skidorna innan. det jag kan uppleva är att skotern blir svårtkontrollerad i packat före, den kan få kast. i mjuksnö är dem en dröm, och som sagt är dem enormt flexibla