Slutet på wolverine?

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
Sv: Snowolverine=mångmiljonplundring

inte helt orimligt. för nästan 10 miljoner borde dom ha kommit längre än dom gjort
 

Snowlabile

Välkänd medlem
25 dec 2007
414
0
16
Sv: Snowolverine=mångmiljonplundring

inte helt orimligt. för nästan 10 miljoner borde dom ha kommit längre än dom gjort
http://ltz.se/nyheter/harjedalen/1.1936918-grova-ekobrott-misstanks-vid-tillverkningsforetag-i-sveg

"Bland de bolag som har investerat 35 miljoner i företaget märks bland andra Vattenfall, Almi, Investa, SamInvest Mitt och Länsstyrelsen i Jämtland."

Verkar som dom förskingrat lite mer än det.

http://op.se/harjedalen/1.1940268-snowolverine-har-hyresskulder-pa-hundratusentals-kronor

"Enbart länsstyrelsen har lämnat bidrag och lån för 11 350 000 kronor."

Man kanske inte ska använda skattepengar utan att noga kolla up vad dom kommer att användas till.
 
S

StoxResearch

Snowlabile:
Man ska inte använda skattepengar till direkt företagsstöd. Aldrig.
 

fredrick

Välkänd medlem
12 okt 2005
474
0
16
Avesta
Jag håller med, iaf i detta fallet så förstår jag verkligen inte varför Länsstyrelsen och vattenfall ska vara inblandade
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Stox: Rätta mig om jag har fel eller har missförstått nånting. Men hade inte du hjälp av almi med någon tvåtaktsdesign?
 

Fridens

Medlem
27 nov 2006
8
0
1
Nordvästra Hälsingland
Nix.... företaget/wolverine fungerar som vanligt, men en underleverantör/dotterbolag till wolverine är begärd i konkurs på grund av hyresskulder av fastighetsägaren....
Inte några pengar som är borta där inte!!!
Nu vet man ju varför det är såna motorer i den skotern....
hmmm.... snacka inte så mycket skit....
 

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Nix.... företaget/wolverine fungerar som vanligt, men en underleverantör/dotterbolag till wolverine är begärd i konkurs på grund av hyresskulder av fastighetsägaren....
Inte några pengar som är borta där inte!!!
Nu vet man ju varför det är såna motorer i den skotern....
hmmm.... snacka inte så mycket skit....
Du menar att Dagens Industri snackar skit? För att va fyndig så kan man ju säga att "företaget fungerar som vanligt" inte säger så mycket eftersom det i normala inte verkar hända så mycket på Wolverine iaf ;) Men jag hoppas ju ändå hellre på din version eftersom det vore väldigt tråkigt, och svinigt om de verkligen har scammat iväg x antal miljoner....
Och sen är jag lite trög som inte uppfattat det men; varför är det såna motorer i skotern menar du?
 
S

StoxResearch

arjeplogarn:
Det är helt riktigt, fast du glömmer en liten detalj. Klart att man nyttjar det regelverk som finns. Man ska istället fråga sig ifall regelverket ska se ut som det gör. Jag skulle lätt ställa mig vid sidan om det "vanliga" samhället, fast det går inte så länge det STJÄLS från en i andra änden, :p

Svar på frågan?