Slutburks funderingar

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
35
Jämtland :D
Tjena håller på att leta någon rolig slutburk till min xp 800R Power tek,
letar begagnat för att få den lite billigare, men funderade lite över vilka modeller som passar
om man kollar på speedtech med utbytbara mottryckskonor så är det samma artikelnummer på 600e-tech,800HO,800R,800PT iaf enligt http://www.stenmarksmaskin.se/speedtech-trail-slutburk-lynxskidoo-600800-p-18514-c-1139.aspx

betyder det att alla dessa modeller har samma motortryck?
isf borde jag kunna ta en 600 e-tech slutburk av vilket märke som helst och plugga givarhålet bara.

lite nyfiken om det funkar med en rs600 burk på en 800PT också, kanske någon som vet??
 

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
35
Jämtland :D
jag är ju så barnslig så jag vill att den skall väsnas mycket, inte så att jag får ont i öronen men så man ler lite extra varje gång man varvar ur den ;) sen behöver ni inte tala om allt det där med att jag kommer reta grannar och så för varken jag eller grannarna bryr oss om sånna åsikter ;)
 

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Slp burken mullrar gott på låga varv och ryter riktikt skönt på högre.
När man åker med en rakt igenomburk så låter det ju "som att bli jagad av en brunstig ko" Citat av en kamrat
 

mabo

Välkänd medlem
30 nov 2012
141
1
18
Laviken
Du vinner ju inte nå effekt på att skrämma livet ur grannens katt men det kanske rycker lite extra i bagetten när man låter den råma över någe träde(odling) He,He,He,,,,,,,,,,
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Att googla på tex speedtech lär nog ge dig mer vettig info än att fråga här då de flesta tycker det är löjligt och hämmande för skoterkulturen. Sen att det ger skotern sämre prestanda i många fall kanske du vet om. Ingen ihålig plåtbit ger 50hk extra även om det låter så.
 

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Det är en kille som heter Henrik och bor utanför Hedemora som gör enligt mig och många många andra de bästa slutburkarna på marknaden, finns allt från skrik, trail och snart kommer en med original ljudnivå till en vikt av 2,1kg ;)
Dessa burkar ger dessutom till 100% effektökning och bättre gasrespons, har kört dessa burkar under några säsonger nu och dom är kanon och grym finish! pris exempel 800etec 2600kr och 600sdi 2300kr han gör även till Polaris inom kort, bara slå han en signal om du eller nån annan är intresserad ;) tel. 070-7475799
 

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Re: Sv: Slutburks funderingar

Det är en kille som heter Henrik och bor utanför Hedemora som gör enligt mig och många många andra de bästa slutburkarna på marknaden, finns allt från skrik, trail och snart kommer en med original ljudnivå till en vikt av 2,1kg ;)
Dessa burkar ger dessutom till 100% effektökning och bättre gasrespons, har kört dessa burkar under några säsonger nu och dom är kanon och grym finish! pris exempel 800etec 2600kr och 600sdi 2300kr han gör även till Polaris inom kort, bara slå han en signal om du eller nån annan är intresserad ;) tel. 070-7475799
Jag har haft ett par av hans burkar och även testat i bromsbänk. Henke uppger "ingen effektförlust" men hans burkar är en av få som faktiskt ger 1-2hk extra
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Det är en kille som heter Henrik och bor utanför Hedemora som gör enligt mig och många många andra de bästa slutburkarna på marknaden, finns allt från skrik, trail och snart kommer en med original ljudnivå till en vikt av 2,1kg ;)
Dessa burkar ger dessutom till 100% effektökning och bättre gasrespons, har kört dessa burkar under några säsonger nu och dom är kanon och grym finish! pris exempel 800etec 2600kr och 600sdi 2300kr han gör även till Polaris inom kort, bara slå han en signal om du eller nån annan är intresserad ;) tel. 070-7475799
Köper en direkt om jag får 140hk till.
 

simon13

Välkänd medlem
2 apr 2010
490
1
18
Re: Sv: Slutburks funderingar

Hjälper bara trådens författare!
Tänk att folk orkar paja alla trådar som handlar om detta, finns ju trots allt "hata slutburkstrådar" ! skriv i dom istället!!!
+1.
 

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Ja och jag sa bara att jag börjar köra med slutburk igen på direkten om det ger mig nära 100% effektökning. Skulle det ge så mkt som 10% vore det värt det.
 

mr_skoter

Välkänd medlem
29 jun 2006
405
1
18
35
Jämtland :D
ja om man återgår till min fråga så är det tydligen så att iaf speedtechs burkar har samma motortryckskona (51mm) till 600 e-tec 800r 800pt 800ho, så jag har fått svar på min fråga,
jag förstog redan innan tråden att det skulle bli massa tjaj om slutburk bla bla bla, men tack till dom som försökte hjälpa,

en sista fråga någon som vet vad det är för gänga på tempgivaren på e-tec? skulle ha hittat nått att plugga igen med?
 

aka__

Medlem
17 jan 2007
40
0
1
Haparanda
Om du ska ha en slutburk för lite skönare ljud så råder jag dig att köpa speedtech eller MBRP.

Och köp bara om du är helt säker på att den passar just din modell, det är inte så roligt om avgastempen går sönder.
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Du nämnde precis dom två burkar som låter VÄRST.
Aja, smaksak.

Om du ska ha en slutburk för lite skönare ljud så råder jag dig att köpa speedtech eller MBRP.

Och köp bara om du är helt säker på att den passar just din modell, det är inte så roligt om avgastempen går sönder.