Slutburkar till Arctic cat F7-06 ev Ultra-Q

matjas

Aktiv medlem
19 feb 2009
68
0
6
Någon som har någon erfarenhet av Ultra-Q slutburkar?

Några rekomendationer om slutburkar till en F7-06?

Ljud?
Effekt?
Vikt?
Vid ev. byte av burk måste man göra något mer med skotern eller är det bara och köra?

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
Satas på en burk av tikka de är dom enda som ger bevisad effekt,
Du behöve rinte göra något bara byta burk och köra,
Tikka burken är ju riktigt lätt oxå tror de var 2300g

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
ingen annan än tikka har bevisat att deras ger effekt.har inte fått se nå siffror från andra företag som har bänkat dom burkarna..så än tror ja inte att de finns en burk som ger effekt.. kanske att de gör +-0 men knappast typ 12hk som jag har för mig att dem ska ge.. konstigt att en burk ger mer än typ dubbelrör..
enligt mig så gör en egen burk. proppa mkt ull i den så lever de inte om överdrivet mkt och du får samma effekt som alla andra.ingenting..ev. psykiska hästkrafter.

annars.de är bara bulta på och köra.
tkr dock inte du ska göra nånting av de..de lever om och ger inget..snarare tar.
en polare till och med sattesingelrör på sin RR..de levde om mer och vart lite rappare på gasen.men inte mkt mer jämfört med mina dubbelrör jag hade på min IQ 440r/600 (samma motor)

crosscalle

Välkänd medlem
21 nov 2010
380
0
16
Piteå
Kör på en tikka burk med justerbart mottryck, ger olika med effekt beroende på vilken maskin du skruvar dit en på. På a-c f7 ger den mellan 5-6hk. Skruva däremot inte in fler skruvar än rek på tikka burken för då blir det kolv sallad.

Grahn

Välkänd medlem
1 jan 2000
456
1
18
46
Norrlänska skogen
SMP har bromsat en M1000, och visst gav den effekt.

Såhär skrev han efter bromsningen:
"Hade in en maskin för dynokörning förra veckan.
Var en M1000 utrustad med en Tikka PPC slutburk

Pratade med Matts ang burken och den hade gett mellan 9 och 11 hp med en betydligt bättre gassvar än originalburken.

Efter att ha bromsa den kall och varm med originalburken blev det dags för PPC burken!

Kan säga att effektuppbyggnaden inte ens var på samma planet som original.
Skillnaden kan väl beskrivas som att sitta på en gammal moppe och sedan sätta sig på en mc.

Effekten då? 9,5hp med upprepade bromsningar och den drog ca 200-250rpm längre i registret.

Grymt imponerande för en slutburk!!"

Odysse här på forumet har oxå testat och detta skrev han efter:
" jag körde en f7 -05 som jag portat , de satt även en 1.5 graders kil , planad topp och boondocker på den ...
den gav 145 hk och med Tikkas PPC burk 148 hk med bättre effektuppbyggnad ! jag fick höra sen att jag skulle dragit i alla skruvar å då fått ännu mera effekt ! de var med 36 mm kona och 2 hål öppna ..."