Slutburk till sdi.

Butan

Medlem
22 feb 2010
40
0
1
Hej, om jag köper en slutburk som är byggt för sdi (med tempgivare alltså) är det bara skruva dit den och köra eller måste jag göra något annat?
Tänkte så man inte måste lämna in den för att få ny mappning eller något.
 

Powerspec

Välkänd medlem
22 jan 2010
122
0
6
Malung
Nej det funkar fint,, Har man otur så kommer den "äta" Avgastempsmätare... Jag är på den säkra sidan och har en slutburk för en som inte är SDI, Så jag har bara kabeln hängandes under huven,, De man får då e blinkande motorlampa..
 

Butan

Medlem
22 feb 2010
40
0
1
Bara å skruva dit å köra! Satsa på en Tikka burk!
Okej nice, varför just tikka och inte tex mbrp?

Nej det funkar fint,, Har man otur så kommer den "äta" Avgastempsmätare... Jag är på den säkra sidan och har en slutburk för en som inte är SDI, Så jag har bara kabeln hängandes under huven,, De man får då e blinkande motorlampa..
Vad är det som får den att ''äta'' avgastempmätare och hur undviker man detta?

Inget jag skulle rekomendera!
Varför? (antar den reglerar bränslemängden)
 

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
Tikka burken har ställbart mottryck å sen så är den utprovad i bromsbänk för bästa resultat! Kollla på tikkas hemsida! Tikka burken låter lagom jämfört med MBRP som låter jobbigt högt och lämnar antagligen inga extra hästkrafter utan tvärtom!
 

Butan

Medlem
22 feb 2010
40
0
1
Tikka burken har ställbart mottryck å sen så är den utprovad i bromsbänk för bästa resultat! Kollla på tikkas hemsida! Tikka burken låter lagom jämfört med MBRP som låter jobbigt högt och lämnar antagligen inga extra hästkrafter utan tvärtom!
ställer den sig automatiskt eller måste man ställa in mottrycket själv och isåfall, hur vet man hur man ska ställa den?
 

MACH Z -05

Välkänd medlem
10 feb 2005
720
1
16
Östersund/ Åkersjön
Det sitter skruvar runt utblåset! Ju fler skruvar ju högre mottryck! Med alla skruvar i så kan du inte köra full gas under en längre stund! Jag hade hälften av skruvarna i å det funkade kanon! Maila tikka å ställ lite frågor så får du svar på frågor om en burk till din maskin!